آرشیو شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۵
ورزش
۹

همیشه با ورزش

دوازدهمین قهرمانی به نام سرمایه داران

جام باشگاه های والیبال آسیا به پایان رسید و پیش بینی ها هم درست از آب در آمد. تیم والیبال بانک سرمایه به عنوان نماینده ایران در این رقابت ها برای دومین سال پیاپی قهرمان شد تا مجوز حضور در جام باشگاه های جهان را هم به دست بیاورد.

این تیم در دیدار نهایی نماینده ژاپن را شکست داد. در دیدار رده بندی نیز تیم العربی قطر با غلبه سه بر یک مقابل نماینده قزاقستان سوم شد. شهرام محمودی ارزشمندترین بازیکن، لوکاس ژیگالدو (بانک سرمایه) بهترین پاسور، میلاد عبادی پور بهترین اسپکر و سیدمحمد موسوی بهترین مدافع این رقابت ها لقب گرفتند.

حدادی با رکورد قابل قبول طلا گرفت

احسان حدادی و محمد صمیمی که در رقابت های دوومیدانی قهرمانی آسیا و در پرتاب دیسک با 14 حریف خود از کشورهای هند (3 نفر)، عراق، چین، ژاپن (2 نفر)، عربستان (2 نفر)، مالزی، میانمار، قزاقستان، قطر و کویت رقابت کردند صاحب عناوین قهرمانی و پنجمی این رقابت ها شدند. حدادی در پرتاب ششم رکورد قابل توجه 45/64 متر را به ثبت رساند و به مقام قهرمانی رسید. صمیمی نیز در نهایت با بهترین رکوردش که 80/59 متر بود موفق به کسب مدال نشد

بیانیه جامعه تکواندو خطاب به وزیر ورزش

تکواندوی ایران در چند سال اخیر علاوه بر نتایجی که در مسابقات مختلف کسب کرده در رویدادهای بسیار بزرگ با ناکامی روبه رو شده است و به همین دلیل خانواده بزرگ تکواندو خواستار تغییر در راس مدیریت این فدراسیون است.

به همین دلیل تعدادی از بزرگان و نام آوران این رشته بیانیه ای را به نشانه اعتراض به مدیریت این فدراسیون آماده کرده اند. در بخشی از این بیانیه خطاب به وزیر ورزش و جوانان آمده است: ما امضاکنندگان این نامه از وزیر محترم ورزش تقاضا داریم هر چه سریع تر پیگیر مشکلات جامعه تکواندو باشد. ابتدا گروهی بی طرف به عنوان ارزیاب در فدراسیون مستقر شده و عملکرد چند سال گذشته این فدراسیون را به صورتی شفاف منتشر سازند. سپس از وزارتخانه درخواست می شود با اصلاح اساسنامه فدراسیون، شرایطی فراهم آورد که هر رئیس فدراسیون بیش از دو دوره نتواند در راس امور قرار گیرد و به این صورت از بروز مشکلاتی که امروز دامن تکواندو را گرفته، جلوگیری به عمل آید...

امضای نام هایی چون فیصل دانش، هادی ساعی، بهزاد خداداد، بیژن خراسانی و تعدادی دیگر از اهالی تکواندو پای این بیانیه دیده می شود.