آرشیو شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۵
ایران
۱۵

مسیر پرواز فلامینگوها در تالاب شادگان ایمن سازی شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان از ایمن سازی سیم دکل های برق فشار قوی در مسیر پرواز فلامینگوها در تالاب شادگان توسط شرکت انتقال برق ناحیه جنوب (خوزستان) خبر داد.

به گزارش مهر، چند فلامینگو در دو هفته گذشته بر اثر برخورد با سیم دکل های برق فشار قوی در محدوده تالاب شادگان در جنوب خوزستان تلف شدند.

احمد موسوی آزاد گفت: در این حادثه دلیل مرگ فلامینگوها، برق گرفتگی نیست، بلکه صدمات ناشی از برخورد با سیم نازک کابل ها موجب مرگ این پرندگان شده است. وی با بیان این که توسط شرکت برق ناحیه جنوب نشانگرهایی روی قسمت بالای خط انتقال برق نصب شده تا پرندگان هنگام پرواز سیم های برق را ببینند، تصریح کرد: رنگ این نشانگرها قرمز و سفید است تا فلامینگوها براحتی بتوانند سیم های برق را شناسایی و به آنها نزدیک نشوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان یادآور شد: متاسفانه در هفته نخست تیر، 18 قطعه فلامینگو به دلیل برخورد با رشته دکل برق فشار قوی در محدوده بین تالاب شادگان و خوریات آبادان تلف شدند.

موسوی آزاد درعین حال خاطرنشان کرد: مسیر پرواز فلامینگوها روزانه پایش می شود و تاثیر نصب نشانگرها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فلامینگو، پرنده بومی این منطقه است و با توجه به شرایط آبی خوب تالاب شادگان اکنون جمعیت مناسبی (حدود ده هزار قطعه) از این گونه پرنده در این محدوده وجود دارد.