آرشیو شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۵
فوتبال ایران
۱۱
یادداشت

فدراسیون فوتبال به آرامش نیاز دارد

رضا پورعالی

کارلوس کی روش از زمانی که به این فوتبال آمده، نکات آموزنده بسیاری به فوتبال ما منتقل کرده. او نسل فوتبال ما را تغییر داد، با همکاری مهدی تاج (در زمان ریاست بر سازمان لیگ) لیگ ما را جوان کرد، میانگین سنی تیم ملی را پایین آورد و تیم ملی را برای اولین بار به دو جام جهانی متوالی فرستاد که بار دوم آن رسیدن به جام جهانی بدون گل خورده است، اما مهم ترین و بزرگترین درس او این بود که برای هر کاری بهترین زمان را برای اجرای آن در نظر می گیرد.

او برای پاسخ به منتقدانش هم زمان بندی دارد. از جمله پاسخ به دبیرکل فدراسیون فوتبال. فردی که به وزیر قبلی ورزش خیلی نزدیک بود. وزیری که در جمله ای ناشیانه، سرمربی پرتغالی تیم ملی را کارگر و لمپن خطاب کرده بود. همه می دانند دبیرکل فدراسیون فوتبال منصوب وزیر قبلی است، اما این که چرا رئیس فدراسیون فوتبال با وجود تغییر در بدنه وزارت و تغییر تفکر حاکم بر وزارتخانه، هنوز تغییری در این پست انجام نداده، پرسشی بی جواب است. بازگشت مهدی محمدنبی، دبیرکل قبلی فدراسیون فوتبال شاید خواست بیشتر اهالی فوتبال باشد، چون فدراسیون در زمان او کمترین حاشیه را داشت.

از حالا تا زمانی که گام به رقابت های مرحله گروهی جام جهانی بگذاریم، فوتبال ما به آرامش نیاز دارد و اگر قرار باشد اعضای فدراسیون فوتبال آرامش فوتبال را به هم بزنند، از دیگران چه انتظاری می رود؟ ضرورت دارد رئیس فدراسیون فوتبال نسبت به این اتفاقات واکنشی سریع داشته باشد.