آرشیو یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۶
ماشین
۷

خودروی روز

فیس لیفت تویوتا پرادو 2018 وارد خاورمیانه می شود

تویوتا فیس لیفتی برای تویوتا لندکروزر پرادو آماده کرده که قرار است اواخر شهریور امسال در ژاپن عرضه شود.

به گزارش خبرخودرو، اکنون گزارش شده است اواخر سال جاری نیز این خودرو وارد نمایندگی های فروش کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهد شد. نسل چهارم تویوتا لندکروزر پرادو در سال 1388/ 2009 معرفی شد و تصاویر تازه منتشر شده، دومین فیس لیفت آن را نشان می دهند. قسمت جلوی این خودرو اصلاح شده ترین بخش در بدنه اش محسوب می شود. طراحی نوین جلوپنجره بالایی همراه چراغ های جلوی باریک تر و تهاجمی تر و نوار کرومی عریض در بالای آنها از ویژگی های این مدل است. سپر، چراغ های مه شکن و جلوپنجره زیرین این خودرو نیز بازطراحی شده اند. در حالی که کاپوت آن با خطوط بیشتر و برجستگی هایی اصلاح شده است تا ویژگی قدرتمند این شاسی بلند را نشان دهد.

تایرهای جدید اسفنجی میشلن

ایده ای که میشلن برای تایرها در دهه های آینده درنظر گرفته، بسیار عجیب و غیرعادی می نماید. به گزارش پدال، کانسپت تایر «ویژن» از نظر تئوری، یک تایر ارگانیک، بدون باد و قابل شارژ است که به صورت چاپ سه بعدی تولید می شود. این کانسپت عجیب بتازگی در کنفرانس میشلن در مونترال کانادا به نمایش درآمده است.

این تایر از منابع زیستی و مواد برگشت پذیر ساخته می شود؛ ازجمله لاستیک طبیعی، کاغذ، قوطی های قلع، چوب های به کار رفته در وسایل الکترونیکی و زباله های پلاستیکی. همچنین این تایرها بدون باد هستند و نگرانی در مورد پنچری آنها وجود نخواهد داشت.