آرشیو یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۶
ورزش ایران
۱۰

پول به جای آرامش در وزنه برداری

کنسرتی که خواب ملی پوشان را بر هم ریخت

ساختمان وزنه برداری که در ضلع غربی استادیوم آزادی واقع است، به گونه ای طراحی شده بود که دسترسی ملی پوشان به فدراسیون و تمامی امکانات آسان باشد. این ساختمان دارای قسمت های زیادی چون اتاق های تمرین و سالن برگزاری مسابقات در طبقه اول و اتاق های اداری و خوابگاه در طبقه دوم است.

جماران در گزارشی با این مقدمه نوشت: این ساختمان چندی پیش با همکاری فدراسیون وزنه برداری و مساعدت مسئولان وزارت ورزش و جوانان و مشارکت بخش خصوصی با حفظ زیرساخت های برگزاری مسابقات وزنه برداری به یکی از بزرگ ترین سالن های همایش و کنسرت ایران برای کسب درآمد تبدیل شد! به این ترتیب، سالنی با ظرفیت بیش از 2000 نفر، با پیشرفته ترین امکانات صدابرداری، نورپردازی و... آماده برگزاری کنسرت شد. از زمانی که این ساختمان به شرکت برگزارکننده کنسرت، اجاره داده شده، به نظر می رسد آسایش و آرامش هم از میان ملی پوشان حاضر در اردو دور شده است. برای برگزاری همایش، گروه موسیقی از ساعت ها قبل به این محل آمده و سازهای خود را کوک می کنند و مسبب بر هم زدن آرامش ساکنان این ساختمان می شوند.

از طرفی دیگر، این همایش های شبانه تا پاسی از شب ادامه دارد و سبب لرزش ساختمان و محل استراحت ملی پوشان در طبقه دوم نیز می شود که در نتیجه سبب بیدار ماندن آنها و شاید هم حضورشان در این مراسم و شب زنده داری هایشان شود.

به نظر می رسد مسئولان باید برای درآمدزایی این رشته مهم و مدال آور به دنبال راهکارهای بهتری می گشتند. قهرمانان و ملی پوشان حاضر در اردو نیاز به زمان و شرایط مناسب برای استراحت دارند که در این ساختمان و با برگزاری کنسرت ها محقق نمی شود.