آرشیو دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۳۹
اقتصادی
۵

امکان انتقال وام ساخت مسکن به خریداران فراهم شد

خبرهای خوش مسکنی برای زوج های جوان

بانک مسکن شرایط انتقال تسهیلات ساخت بدون سپرده از محل اوراق ساخت مسکن به خریداران واحدهای تکمیل شده (فروش اقساطی) را تسهیل و شرایط ویژه ای نیز برای زوجین تعریف کرد. بر اساس ضوابط جدید وضع شده، امکان تقسیط تسهیلات ساخت پرداخت شده به سازندگان در قالب قرارداد «مشارکت مدنی» به خریداران واحدهایی که با این تسهیلات (بدون سپرده و از محل اوراق) ساخته شده اند، تسهیل شده است.

سقف تسهیلات قابل انتقال به خریدار در حالت انفرادی برای تهران 60 میلیون تومان، برای مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 50 میلیون تومان و برای سایر مناطق شهری و خارج از محدوده خدمات شهری نیز 40 میلیون تومان است.

اگر چه سقف تسهیلات قابل انتقال به خریدار در قالب فروش اقساطی واحدهایی که به صورت مشارکت مدنی ساخته شده، نسبت به سال قبل تغییری نکرده است اما از ابتدای تابستان امسال مقرر شده خریداران در تهران تنها به ازای 20 میلیون تومان از کل تسهیلات 60 میلیون تومانی و در مراکز استان و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت نیز تنها به ازای

10 میلیون تومان از تسهیلات باید اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کنند. به این ترتیب الباقی تسهیلات مذکور بدون هیچ قید و شرط و بدون نیاز به خرید اوراق به متقاضیان خرید واحدهای مسکونی ساخته شده با تسهیلات بدون سپرده بانک مسکن، قابل انتقال است.