آرشیو دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۷
صفحه آخر
۲۰

روشی ساده برای تست عینک آفتابی

باید از چشم ها هم مثل پوست در برابر پرتوهای فرابنفش خورشید محافظت کرد؛ و البته مثل پوست، باید این کار را هر روز انجام داد و نه فقط وقتی که به ساحل می روید.

به گزارش میزان، پزشکان چشم توصیه می کنند که هر وقت از خانه بیرون می روید عینک آفتابی بزنید. البته عینک آفتابی در تابستان و در روزهای برفی زمستانی و ارتفاعات اهمیت بیشتری دارد. بعلاوه به چشم زدن عینک آفتابی در هنگام مصرف داروهایی که حساسیت به آفتاب را افزایش می دهد، مهم تر است.

از ظاهر که بگذریم، موثرترین راه برای این کار، استفاده از عینک های آفتابی است که صددرصد پرتوهای فرابنفش را جذب می کنند. پلاستیک پلی کربنات مقاوم به خراش، بهترین دوام و دید را ارائه می کند. لنزهای پلاریزه با کاهش روشنایی و خیرگی، دید بهتری می دهد، اما به حفاظت در برابر فرابنفش ربطی ندارد. بعلاوه رنگ لنز به میزان حفاظت بی ارتباط و بیشتر سلیقه ای است. تست ساده ای هست که می توانید از آن برای انتخاب عینک آفتابی استفاده کنید. عینک آفتابی را چند سانتی متر دورتر از صورت خود نگاه داشته و به یک طرح چهارگوش مثل کاشی یا سرامیک نگاه کنید. یکی از چشم های خود را بپوشانید و عینک را بالا و پایین و چپ و راست ببرید. اگر خطوط مربع کج و معوج شدند، این عینک مناسب نیست.