آرشیو سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۶۸
صفحه آخر
۱۲

تجمع بزرگ مخالفان اردوغان در اسلامبول

رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه در تجمع میلیونی روز پایانی راهپیمایی 420 کیلومتری «عدالت»، نسبت به پیامدهای دیکتاتوری دولت اردوغان هشدار داد.

«کمال قلیچدار اوغلو»، رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه و چهره اصلی جناح مخالف این کشور در روز آخر راهپیمایی بزرگ عدالت خطاب به شرکت کنندگان در این تظاهرات متعهد شد که روند به چالش کشیدن اقداماتی را که مقام های دولت آنکارا پس از کودتای سال گذشته انجام دادند، ادامه دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وی تاکید کرد: «ما دیوارهای هراس را خواهیم شکست. آخرین روز تظاهرات عدالت ما آغازی جدید و قدمی نو محسوب می شود.»

این چهره جناح مخالف از دولت آنکارا خواست وضعیت فوق العاده را که از زمان کودتا بدین سو برقرار کرده است را، لغو کرده و اقدام به آزادی خبرنگاران از زندان ها کند. وی تاکید کرد:» دوره ای که اکنون در آن به سر می بریم، دوره دیکتاتوری است. «قلیچدار اوغلو همچنین خاطرنشان کرد: «در حال حاضر، نظام قضایی در ترکیه دچار سیاست زدگی شده و اختیارات پارلمان نیز محدود گردیده است. تنها یک جا برای طرح درخواست های ما جهت تحقق عدالت وجود دارد و آن کف خیابان هاست.»

شرکت کنندگان در راهپیمایی 25 روزه از آنکارا تا اسلامبول مسافتی حدود 426 کیلومتر پشت سر گذاشتند. کمال قلیچداراوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در اعتراض به نبود عدالت و زندانی شدن هم حزبی اش این راهپیمایی طولانی و بزرگ را کلید زد. راهپیمایی چندهزارنفری عدالت یکی از بزرگترین راهپیمایی های اعتراضی پس از سال 2013 در ترکیه است. اردوغان راهپیمایان را «تروریست» خوانده بود.