آرشیو سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۶۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

مرتفع ترین عابربانک دنیا کجاست؟

اگر شما توریست هستید و قصد بازدید از ارتفاعات بلند جهان در مرز پاکستان و چین را دارید نباید از بابت حمل پول نقد تا این محل نگران باشید زیرا می توانید از مرتفع ترین عابر بانک دنیا که در این محل نصب شده استفاده کنید.

به گزارش دیلی اوصاف، این عابربانک که در ابتدای مسیر کریدور اقتصادی چین نصب شده است، علاوه بر دریافت پول نقد می تواند انواع خدمات بانکی را ارائه دهد.

این عابر بانک در منطقه خنجراب با ارتفاع 15397 متری از سطح دریا و نزدیک مرز پاکستان به چین قرار دارد و مرتفع ترین عابر بانک دنیاست.

«اویس اسدخان» مامور بانک که مسئول فعال نگاه داشتن عابر بانک مورد نظر است، ضمن تشکر از نیروهای ارتش برای نصب و حفاظت از آن گفت: به دلیل نبودن برق از نیروی باد و گاهی اوقات خورشید برای تامین انرژی عابر بانک استفاده می شود.

وی افزود: نام این عابر بانک در کتاب گینس ثبت شده که بسیاری از مشکلات توریست ها را که قصد صعود به ارتفاعات بلند جهان مانند اورست و کی تو را دارند حل می کند.

خان تاکید کرد: مرتفع ترین عابربانک جهان 24 ساعته فعال است و انواع کارت بانک های خارجی را که با بانک های پاکستان قرارداد دارند، می پذیرد.

بسیاری از توریست ها ضمن تعجب از دیدن عابر بانک در این ارتفاع بلند از خدمات بانکی در این منطقه استقبال کردند.