آرشیو سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۶۸
اخبار کشور
۱۰

ولایتی: مجلس با دقت به قرارداد توتال رسیدگی کند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، در خصوص قرارداد توتال با بیان اینکه این قرارداد باید روند قانونی خود را طی و به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد اظهار داشت: امیدواریم مجلس با دقت نسبت به این مسئله رسیدگی کند و آنچه خیر و صلاح کشور است، صورت گیرد.

به گزارش مهر، علی اکبر ولایتی بعدازظهر دیروز در حاشیه دیدار با رئیس حزب وطن ترکیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما منتظر هستیم تا ببینیم تصمیم نظام در این مورد چیست.

وی افزود: بی تردید، مجمع تشخیص مصلحت نظام یک جایگاه بسیار مهمی در نظام دارد و جایی است که برای مشورت مقام معظم رهبری بر اساس اصل 110 قانون اساسی تشکیل شده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ان شاء الله در آینده، شاهد این خواهیم بود که مجمع تشخیص مصلحت نظام با قوت و قدرت کار خودش را ادامه دهد.

ولایتی همچنین در خصوص عقد قرارداد نفتی شرکت توتال فرانسه با ایران اظهار داشت: هر قراردادی که در چارچوب روابط میان کشورها و موسسات قانونی دیگر باشد، باید روند قانونی خود را طی کند و به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

وی با تاکید بر شفافیت قراردادها گفت: امیدواریم مجلس با دقت نسبت به این مسئله رسیدگی کند و آنچه خیر و صلاح کشور است، صورت گیرد.

ولایتی همچنین در دیدار با دوغو پرینچک رئیس حزب وطن ترکیه در خصوص توسعه شبکه های رادیویی و تلویزیونی در ترکیه با محتوای اسلامی رایزنی و گفت وگو کرد.