آرشیو سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۶۸
اخبار کشور
۳

آیت الله مکارم شیرازی: حوزه های علمیه مراقب افراد نفوذی باشند

استاد درس خارج حوزه گفت: دشمنان به افرادی ماموریت می دهند تا به صورت طلبه درآیند تا آبروی دین و حوزه و طلاب را ببرند، این موضوع ضرورت هوشیاری حوزه علمیه را می طلبد.

به گزارش رسا، این مرجع تقلید در دیدار حجت الاسلام دسمی، مدیر مدرسه علمیه بقیه الله تهران اظهار داشت: باید در کنار تدریس فقه و اصول نیازها در نظر گرفته شود به ویژه شبهات باید پاسخ داده شوند، بسیاری از شبهات قدیمی هستند اما لباس تازه ای بر آن پوشانده اند؛ درست است که درس های معمولی باید خوانده شود اما پاسخ به شبهات ضروری است.

وی تصریح کرد: امروزه خطرات بسیاری جوانان را تهدید می کنند و باید از شرکت در مجالس آلوده و دوستان ناباب پرهیز کنند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در برنامه ها باید نیازها را در نظر گرفت، گفت: همانگونه که معجزات انبیا متناسب با علوم و مسائل آن زمان بوده است، امروزه نیز تربیت طلاب باید بر اساس نیازهای روز باشد.

استاد درس خارج حوزه با تاکید بر اینکه باید مراقب مسائل اخلاقی طلاب بود که در معرض خطر هستند، هشدار داد: دشمنان به افرادی ماموریت می دهند تا به صورت طلبه درآیند تا آبروی دین و حوزه و طلاب را ببرند، این موضوع ضرورت هوشیاری حوزه علمیه را می طلبد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید پایه های علمی طلاب درباره مسائل اعتقادی تقویت شود و طلاب به مسائل مربوط به مقابله با تروریست ها و تکفیری ها به صورت علمی وارد عمل شوند، تاکید کرد: با وجود اینکه ایران در صف اول مبارزه با تروریسم قرار دارد اما ایران را به حمایت از تروریسم متهم می کنند؛ ولی عربستان که حامی تکفیری ها است را مبارز با تروریسم می خوانند.

وی با بیان اینکه80 سند وجود دارد که وهابی ها دعوت به کشتار و متهم به شرک می کنند و این افکار داعش پرور بوده است، ادامه داد: در کلمات ابن تیمیه و عبدالوهاب ریشه این مسائل وجود دارد، در کتب درسی آموزش می دهند که خون زائران حلال است؛ باید در برابر هجمه های دشمنان بایستیم و برنامه ها را به پیش ببریم.