آرشیو سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۶۸
اخبار کشور
۳

تمامی معلمان مدارس غیردولتی بیمه می شوند

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: تمامی 200 هزار معلم شاغل در مدارس غیردولتی کشور از مهر 96 تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.

به گزارش سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی، حسن مسعودی با اشاره به اینکه تعدادی از معلمان مدارس غیرانتفاعی، بیمه هستند، افزود: کارکنان مدارس غیردولتی تمام وقت یا پاره وقت باید به صورت کامل و افراد پاره وقت نیز متناسب با ساعاتی که کار می کنند از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند.

مسعودی ادامه داد: در قانون مدارس غیردولتی که سال گذشته دائمی شد، آموزش و پرورش موظف شد تا آیین نامه هایی را برای برخی از مواد آن تهیه و به تصویب هیئت وزیران برساند که بر این اساس، آیین نامه ای درخصوص مدارس و مراکز غیردولتی تهیه شده و بحث بیمه کارکنان در آن مورد تاکید قرارگرفته است.

وی افزود: مطابق با آیین نامه مدارس و مراکز غیردولتی تمام کارکنان تمام وقت که فاقد پوشش بیمه هستند حتما باید از مزایای قانون تامین اجتماعی بهره مند شوند.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: در تجمع های اخیر معلمان مدارس غیردولتی شاهد بودیم که آنها انتظار داشتند مانند دیگرکارکنان دستگاه های دولتی بیمه شوند، اما قانونگذار مشخص کرده که نحوه بیمه آنها چگونه باشد و در آیین نامه اجرایی مدارس غیردولتی آن را مطرح کرده ایم.

مسعودی افزود: تمام افرادی که در مدارس غیردولتی فعالیت می کنند با شروع سال تحصیلی 96-97 در هر شرایطی که باشند حتما بیمه خواهند شد و موسسان مدارس غیردولتی وظیفه بیمه آنها را برعهده دارند.

وی تصریح کرد: اگر فردی تمام روزهای هفته را در مدرسه فعالیت کند به صورت تمام وقت بیمه خواهد شد و افرادی که به صورت پاره وقت در مدرسه حضور دارند متناسب با ساعات و روزهایی که فعالیت می کنند بیمه می شوند.