آرشیو سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۶۸
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

با برگزاری جشنواره بشری؛ آستان قدس رضوی از تولیدکنندگان محصولات فرهنگی حمایت می کند

نخستین جشنواره ملی بشری با هدف حمایت از تولید و ایده پردازی در عرصه تولید سوغات فرهنگی برگزار می شود.

مهدی یک پسر، دبیر جشنواره ملی بشری و مدیر دبیرخانه سوغات فرهنگی زائر آستان قدس رضوی در نشستی خبری گفت: پروژه ای با نام سوغات فرهنگی زائر رضوی آغاز شده است که هدف آن توجه به نیازهای کودکان و نوجوانان است. البته در بعد دیگر با نیازسنجی های انجام شده بخش دیگری از این سوغات را به نیازهای زنان و پس از آن به دیگر اعضای خانواده اختصاص داده ایم.

وی همچنین از ارتباط تنگاتنگ تولیدکنندگان محصولات فرهنگی با آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: حجم بالایی از محصولات فرهنگی داخلی، کیفیت قابل قبول و مناسبی دارند اما به دلیل نبود یک سیستم منسجم و یکپارچه، هر کدام به شکل جداگانه عمل می کنند که در صورت حضور آنها در این فضا می توان شاهد یک حرکت فرهنگی بزرگ باشیم.

وی ادامه داد: با تهیه بانک اطلاعاتی با حضور 500 تولیدکننده که بسیاری از آنان با محصولات با کیفیتشان می توانند توجه بسیاری را به خود جلب کنند تلاش کردیم این جشنواره به خوبی برگزار شود و امیدواریم در آینده شاهد موفقیت های بیشتری در این عرصه باشیم. مدیر دبیرخانه سوغات فرهنگی زائر آستان قدس رضوی با اشاره به ارتباط آستان قدس رضوی با طراحان و ایده پردازان نقش این آستان را تولی گری و پدرانه توصیف کرد.

دبیر جشنواره ملی بشری با اشاره به دو بخش اصلی جشنواره اظهار داشت: در بخش اول که هدفمان حمایت از تولیدکنندگان محصولات فرهنگی است امکان خرید محصولات فرهنگی تا سقف ده میلیارد از محصولات فراهم شده است و همچنین از پنج محصول برگزیده تقدیر خواهد شد. بخش دوم به حمایت از ایده پردازان و طراحان اختصاص دارد. مهدی یک پسر در این باره ادامه داد: یکی از اهداف ما مشارکت و سرمایه گذاری در تولید ایده های برتر است و در این فضا از هشت ایده برگزیده تقدیر خواهد شد.