آرشیو سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۶۸
اخبار کشور
۲

متهم ردیف اول تخلفات انتخاباتی طلبکار شد: شکایت دولت از ائمه جمعه و نهادهای نظامی و انتظامی

در حالی که بر اساس گزارشات متعدد منتشر شده و اظهارات مقامات ذیصلاح دولت متهم ردیف اول تخلفات انتخاباتی بوده و در این راستا شکایات متعددی تحویل مراجع قضایی شده است، عدم اطلاع رسانی درباره نتایج رسیدگی به این تخلفات دولت را طلبکار کرده و از ائمه جمعه، نهادهای نظامی و انتظامی شکایت کرد!

مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور در گفت و گو با خبرآنلاین اظهار داشت: تعداد بسیار زیادی تخلفات رسانه ای، تخلفات برخی نیروهای نظامی، انتظامی، ائمه جمعه و جاهای مختلف در انتخابات وجود دارد که دولت بر اساس آنها شکایت کرد!

وی درباره احضار برخی استانداران به دستگاه قضایی گفت: تعداد محدودی از استانداران، فرمانداران و بخشداران درباره مسائل انتخابات به دستگاه قضایی احضار شدند، دفاع و صحبت کردند، بعضی موارد منع تعقیب خورد و بعضی موارد نیز در دست رسیدگی است. به هر حال اگر موردی خلاف قانون باشد، دستگاه قضایی رسیدگی خواهد کرد.

انصاری با بیان اینکه ما خواهان برخورد یکسان و عادلانه دستگاه قضایی هستیم، افزود: ما نیز مجموعه شکایات خود را به دستگاه قضایی ارسال کردیم چون به طور متقابل تعداد بسیار زیادی تخلفات رسانه ای، تخلفات برخی نیروهای نظامی، انتظامی، ائمه جمعه و جاهای مختلف در انتخابات وجود دارد که دولت براساس آنها شکایت کرد.

وی ادامه داد: طبق موازین قانونی و براساس تاکیدی که رهبر معظم انقلاب داشتند، باید به مجموعه این تخلفات رسیدگی شود. گرچه تخلفات در روند انتخابات تاثیری نداشت و روند انتخابات سالم بود، اما لازم است با تخلفات برخورد صورت گیرد که در آینده تکرار نشود.

گفتنی است دولت یازدهم خود از متخلفین بزرگ انتخاباتی و به استناد گزارشات متعدد نهادهای ذیصلاح متهم ردیف اول این تخلفات است، عدم رسیدگی و یا اطلاع رسانی ناقص درباره نتایج رسیدگی به این تخلفات متهم ردیف اول را در مقام مدعی و طلبکار نشانده و مجید انصاری از شکایت دولت علیه ائمه جمعه، نهادهای نظامی و انتظامی سخن می گوید!