آرشیو چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶، شماره ۳۸۵۲
اقتصاد
۵
بازار خوراکی

تصمیم درباره افزایش قیمت روغن نباتی، به زودی

در هفته گذشته کالاهای خوراکی نوسان قابل ملاحظه ای در قیمت نداشت، اما میوه ها با 1/6درصد بیشترین کاهش قیمت و همچنین تخم مرغ با 2/3 درصد بالاترین درصد گرانی را به خود اختصاص دادند.

تازه ترین گزارش بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی کالاهای خوراکی در هفته منتهی به 16 تیرماه امسال از این حکایت دارد که قیمت لبنیات نسبت به هفته ماقبل و هفته مشابه ماه قبل بین 2/0 تا 3/0 درصد گران شده است. بهای تخم مرغ حدود 2/3درصد افزایش داشته و هر شانه بین 9000 تا 11000 تومان فروش رفته است. در گروه گوشت ها، گوشت قرمز ثبات قیمت داشت و هر کیلو گوشت گوسفند با استخوان حدود 45 هزار و 300 تومان و گوشت گاو و گوساله بی استخوان تا 38000 تومان در سطح شهر عرضه شده است اما گوشت مرغ تا هر کیلو 7290 تومان عرضه شد که با افزایش قیمت 5/1 درصدی همراه بوده است. برنج دیگر کالایی بود که کاهش قیمت 2/0 درصدی نسبت به هفته قبل و هفته مشابه ماه قبل داشته است، در حبوبات نیز ثبات قیمت ثبت شد.

گزارش بانک مرکزی نشان می دهد که میوه ها در هفته منتهی به 16 تیرماه 1/6 درصد و نسبت به هفته مشابه ماه قبل تا 36 درصد ارزان شده است. در مقابل سبزی ها با رشد 4/2درصدی همراه بود.

همچنین قند و شکر تا 6/0درصد ارزان شد، چای گرانی 4/1درصدی داشت و روغن نباتی تغییر قیمتی را تجربه نکرد. دبیر انجمن روغن نباتی در خصوص قیمت این محصول گفت: درخواست تولیدکنندگان روغن نباتی برای افزایش قیمت محصولات شان طی هفته جاری در سازمان حمایت جمع بندی می شود و هفته آینده برای بررسی و تصویب در جلسه کارگروه تنظیم بازار دولت مطرح خواهد شد.

داریوش محمودی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت تمام شده تولید روغن، تولیدکنندگان درخواست افزایش قیمت این محصول را به سازمان حمایت ارایه کردند تا بر اساس هزینه تولید و با در نظر گرفتن حاشیه سود تولیدکنندگان در مورد قیمت جدید روغن تصمیم گیری شود.