آرشیو سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۴
ایران
۱۵

خانواده آمریکایی در فارس حافظ قرآن شدند

خانواده آمریکایی پس از یک سال حضور در ایران در روستای قرآن آباد فارس، حافظ قرآن کریم شدند.

به گزارش مهر، خانواده آمریکایی «شیخ» به قصد حفظ قرآن از آمریکا راهی ایران شدند و در روستای قرآن آباد یا محمدآباد از توابع شهرستان استهبان با تمام سختی ها به مدت یک سال به قصد حفظ قرآن زندگی کرده و حافظ قرآن شده اند و در حال حاضر همه خانواده یعنی مادر و سه فرزند خانواده شیخ از حافظان قرآن هستند.

حلیمه شیخ مادر خانواده با حضور در برنامه تلویزیونی شبکه فارس، گفت: من و بچه ها به خاطر علاقه ای که به قرآن داشتیم برای حفظ آن به ایران آمدیم.

وی ادامه داد: من تا 17 سالگی در ایران بزرگ شدم بعد ازدواج کردم و به آمریکا رفتم و الان 18 سال است که در آمریکا زندگی می کنم فرزندانم حوریه فاطمه شیخ 15 ساله، سکینه فاطمه شیخ 10 ساله و کمیل هم 14ساله هست. مادر خانواده تصریح کرد: وقتی که قرآن را حفظ می کنیم، قرآن در قلب مان هست و بدون شک اگر پاکی قلب مان را با حفظ قرآن حفظ کنیم در زندگی نیز راه راست را ادامه می دهیم. در ادامه کمیل پسر خانواده شیخ نیز گفت: حفظ قرآن برایم تصمیم خیلی بزرگی بود و در زندگی من بسیار تاثیر می گذاشت، قرآن کامل ترین کتابی است که می شناسم و راه زندگی را به ما نشان می دهد. من از قرآن احترام به پدر و مادر را بهتر یاد گرفتم، کمک به دیگران و صبر کردن را آموختم. حلیمه شیخ مادر خانواده ادامه داد: در آمریکا با مسلمانان خیلی خوب هستند ولی با ایجاد گروه داعش دیدشان نسبت به اسلام خیلی عوض شده است. با این حال وقتی در اماکن عمومی مثل دانشگاه با من آشنا می شوند می گویند شما دیدمان را نسبت به اسلام تغییر دادید. آنها می خواهند برایشان قرآن بخوانم. در مورد دینمان می پرسند و اتفاقا نسبت به اسلام بسیار اشتیاق دارند و به نظرم اگر مبلغان خوبی از اسلام در آمریکا باشند، بسیار خوب خواهند توانست دین اسلام را در این کشور تبلیغ کنند.

وی افزود: اگر حمایت های همسرم نبود ما نمی توانستیم در این یک سال در ایران بمانیم و حافظ قرآن شویم.