آرشیو چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۵
حوادث
۱۹

پرونده کیمیا درحال بررسی است

مدیرعامل موسسه خیریه مهرآفرین در واکنش به تکذیب حادثه «تعرض ناپدری به کیمیا» توسط دادستان البرز بار دیگر بر صحت ماجرا تاکید کرد.

فاطمه دانشور به ایسنا گفت: «علت تکذیب دادستان البرز این بود که جرم در این استان اتفاق نیفتاده است. این حادثه در شهر دیگری رخ داده است. محل زندگی کیمیا در کرج بود اما ناپدری، مادر و دختر را به شهری دیگر برده و آنجا مورد آزار قرار داده بود. بنابراین پرونده هم در شهر دیگری تشکیل شده و طبیعی است که دادستان البرز در استعلام خود از مرجع قضایی اطلاعاتی به دست نیاورد. دانشور با تاکید بر این که ماجرای کیمیا مورد تائید اوست، افزود: تمامی مدارک لازم موجود است و در صورت لزوم در اختیار دستگاه و مرجع مربوط قرار می گیرد.

به گفته وی، کیمیای هفت ساله برای عمل جراحی و جراحاتی که به او وارد شده به قسمت تخصصی بیمارستان منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است و با توجه به شرایطی که دارد، در مرحله بعد به بهزیستی تحویل داده می شود. مدیرعامل موسسه خیریه مهرآفرین افزود: کیمیا نام مستعار این کودک است تا امکان شناسایی و سلب آسایش او در آینده فراهم نشود. بی تردید کودکانی که مورد چنین آزارهایی قرار می گیرند باید به زندگی خود ادامه دهند، به همین خاطر برای آنها نام مستعار می گذاریم. کیمیا، دختری هفت ساله است که به گفته مدیرعامل موسسه مهرآفرین، بیش از 70 بار مورد تعرض ناپدری اش قرار گرفته است.

روز گذشته، حاجی رضا شاکرمی، دادستان البرز با تکذیب خبر تعرض به کیمیا گفته بود: «در پی انتشار این خبر، بررسی گسترده ای در بیمارستان ها، مراکز درمانی و مراجع انتظامی استان انجام شد، ولی به چنین موضوعی برنخوردیم. این ماجرا کذب است و صحت ندارد».