آرشیو چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۵
فرهنگ و هنر
۱۶

انجمن های ادبی شناسه دار می شوند

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه ریزی این وزارتخانه برای شناسه دار کردن انجمن های ادبی فعال در حوزه های شعر و داستان خبر داد.

سیدعباس صالحی با اشاره به قدمت بالای انجمن های شعر در ایران و پیشینه موفق انجمن های داستان در چند دهه اخیر اظهار کرد: با اجرایی شدن این طرح، انجمن های ادبی در کشور دارای هویت صنفی می شوند و همین راه را برای فعالیت بهتر آنها فراهم می کند.

به گزارش ایسنا، او با اشاره به وجود خانه های سینما و موسیقی و تشکل های هنری در کشور افزود: تاکنون با وجود قدمت بالا و اثرگذاری انجمن های ادبی چنین تشکل هایی در این حوزه به وجود نیامده، اما با جشنواره ای که پارسال در حوزه انجمن های ادبی برگزار شد، عملا زمینه برای شناسایی و شناسه دار کردن انجمن ها فراهم شده که در همین راستا آیین نامه ای تدوین و کار آنها شروع شده است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه های این وزارتخانه برای انجمن های ادبی گفت: قرار است بعد از شناسه دار شدن انجمن ها، مجمع عمومی انجمن های ادبی ایران تشکیل و از دل آن، خانه انجمن های ادبی و شعر و داستان تشکیل و زمینه برای فعالیت بهتر آنها و همچنین تلاش برای برخورداری آنها از هویت صنفی آغاز شود.