آرشیو چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۵
ورزش
۱۸

خیال گوش شکسته ها راحت شد

رفع خطر تعلیق بین المللی از بیخ گوش کشتی

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از اصلاح اساسنامه فدراسیون کشتی به منظور جلوگیری از تعلیق این فدراسیون از طرف اتحادیه جهانی کشتی خبر داد.

فدراسیون کشتی در حالی در هفته های گذشته نگران تهدید اتحادیه جهانی کشتی به دلیل ایرادات اساسنامه ای و خطر تعلیق بود که مجمع عمومی فدراسیون فرصتی بود تا با حضور محمدرضا داورزنی معاون وزارت ورزش در این خصوص تصمیم گیری شود. پس از این مجمع بود که داورزنی گفت: نگرانی ها را برطرف کردیم. با توجه به شرایطی که پیش آمده بود در وزارت ورزش به دنبال اساسنامه ها بودیم و اساسنامه ای در حال آماده شدن برای تصویب در هیات دولت است که تمام مواردی که اتحادیه جهانی کشتی آورده بود، مرتفع شده است.

وی ادامه داد: امروز آن نکات به تائید مجمع رسید و به اتحادیه جهانی کشتی ارسال می شود. نگرانی مردم و کارشناسان برای خطر تعلیق داشتند خوشبختانه تقریبا برطرف شده و امروز مجمع اشکالات را برطرف کرد و گزارش این مجمع به اتحادیه جهانی ارسال خواهد شد. اتحادیه جهانی 67 مورد ایراد گرفته بود که همه آنها را برطرف کردیم.

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: تلاش اتحادیه جهانی در جهت استقلال فدراسیون های ملی کشتی است اما ما هم الزاماتی در دستگاه های نظارتی داریم که به گونه ای در اساسنامه تهیه شده برای فدراسیون های مختلف دیده شده است که در آن نقش مستقیم دخالتی دولت را خارج و سعی کردیم مجامع نقش محوری در انجام تصمیمات و برنامه ها داشته باشند و کلیه تصمیم گیری ها در مجامع اتفاق بیفتد. بحث هایی که فدراسیون های جهانی و IOC مبنی بر عدم دخالت دولت ها دارند که فقط شامل حال ما هم نمی شود و بسیاری از کشورهای دیگر را هم شامل می شود با مسیری که طی شده سعی شده رعایت شود، از سویی سیاست های کلی کشور هم رعایت شود. معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: همزمان این اساسنامه باید در دو بخش به تصویب برسد. هم در فدراسیون های جهانی و هم دولت اما چون نمی توانستیم 52 اساسنامه را به دولت بدهیم ابتدا باید با یک اساسنامه مرجع چهارچوب کلی را در دولت به تصویب برسانیم تا نوع وظایف و سازمان اداری فدراسیون ها در اساسنامه خودشان پیش بینی و تدوین شود چون روح حاکم بر فدراسیون ها استقلالی است که باید داشته باشند.