آرشیو چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۵
ورزش
۱۸

درخشش راننده ایرانی در یورو ناسکار

مسابقات یوروناسکار در جنوب شرقی هلند در نزدیکی مرز آلمان انجام شد و سام طاهری با وجود نداشتن تمرین در این پیست و همچنین نداشتن زمان کافی، بازهم با کسب مقام سومی توانست امتیازات قابل توجهی برای خود در جدول کلی دست و پا کند.

هم اکنون او با در پیش داشتن سه تورنمنت دیگر که اولی در آلمان و دو مسابقه دیگر با ضریب امتیازات دو برابر در خاک ایتالیا و بلژیک برگزار خواهد شد، این بخت را دارد تا به عنوان اولین ایرانی در یورو ناسکار در جمع برترین ها بایستد. او در پایان همین مسابقات با 15 پله صعود در مجموع کلی راندها از رتبه 30 به رتبه 15 رسید.

سام طاهری درباره مسابقات این هفته گفت: مسابقات هلند به لحاظ نوع پیست، مسابقات سختی بود و شرکت کنندگان محلی به دلیل آشنایی و تمرین در این پیست وضعیت بمراتب بهتری نسبت به دیگر شرکت کنندگان داشتند. پیست منحنی عامل تصادفات بسیاری شد که من هم شانس آوردم از کنار چند تصادف ایجاد شده جان سالم به در بردم. گرچه خرابی هیدرولیک فرمان و ریزش روغن باعث شد تا در رقابت های الیت یک موفق نباشم، اما روز بعد با تلاش مکانیک ها و ده دقیقه تمرین در پیست با سبقت گرفتن بموقع از چند ماشین توانستم خودم را به نفر هفتم برسانم و رتبه سوم را کسب کنم.