آرشیو چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۵
صفحه اول
۱

دادستان تهران خبر داد: تشکیل 180 پرونده جرایم انتخاباتی

جعفری دولت آبادی وضعیت رسیدگی به پرونده های تخلفات انتخابات اخیر را اعلام کرد و گفت: تعداد پرونده های مفتوح در این خصوص، 180 فقره پرونده است.

به گزارش میزان، عباس جعفری دولت آبادی در دومین نشست شورای معاونان دادستانی تهران در موضوع تحقیقات پرونده های قضایی گفت: در این جهت هفت استاندار احضار و پس از اخذ آخرین دفاع، نسبت به دو نفر از آنها قرار جلب به دادرسی صادر شده است. همچنین شش فرماندار احضار شده که در مورد یکی از آنها کیفرخواست صادر شده است.

وی مبارزه با فساد در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را یکی از سیاست های اصلی دستگاه قضا دانست که در گذشته هم بوده و طی چند سال اخیر بیشتر عملیاتی شده است. آنچه مهم است این که ما در مبارزه با فساد برای متهمان پرونده های اقتصادی مرتبط با جریان های سیاسی مصونیت قائل نیستیم. جعفری دولت آبادی، شاقول مبارزه با فساد را با جریان فکری یا سیاسی که تولید فساد می کند، جریانی که از فساد حمایت می کند، عقبه فساد و پشت پرده های فساد بی ارتباط دانست و افزود: عده ای در ظاهر مدعی پاک دستی هستند و شعار علیه فساد می دهند اما از فساد و افراد فاسد حمایت می کنند.

دادستان تهران اتفاقات یک هفته اخیر و بازداشت برخی افراد در رابطه با فساد را موید آن دانست که برای دادستانی فرقی نمی کند متهمان جریان فساد به کدام جریان سیاسی وابستگی داشته باشند و این تنها راه موفقیت در مبارزه با عوامل فساد است، زیرا اگر در مبارزه تبعیض قائل شویم، اعتماد مردم به قوه قضاییه ضعیف خواهد شد.

وی درخصوص هجمه های وارده به قوه قضاییه در جریان رسیدگی به پرونده های با موضوع فساد، اظهار کرد: وقتی متهمان به فسادهای کلان تحت تعقیب قرار می گیرند، اولین ادعا این است که اقدامات دادستانی و مراجع قضایی سیاسی است.