آرشیو چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۵
ورزش ایران
۱۰

بهزادی: دختران دوومیدانی پیشرفت می کنند

حضور تنها یک ملی پوش دختر در رقابت های دوومیدانی قهرمانی آسیا نشان داد فدراسیون دوومیدانی در این بخش با کمبود پشتوانه روبه رو است. در رقابت های دوومیدانی قهرمانی آسیا که هفته گذشته در هند برگزار شد، تنها سحر ضیایی به عنوان تنها دختر ایرانی در این رقابت ها به میدان رفت. این شرایط با توجه به تعداد بانوان ورزشکار در دوومیدانی جای پرسش باقی گذاشت که اصولا بانوان در دوومیدانی چه برنامه ای دارند و چگونه باید پشتوانه های مطمئنی ساخته شوند؟

پریسا بهزادی، نایب رئیس بخش بانوان فدراسیون می گوید: از ابتدای امسال مسابقات دختران دوومیدانی کار مرحله به مرحله در حال برگزاری است. اول مرداد مرحله دوم لیگ طلایی و دهم مرداد هم مسابقات امیدها برگزار می شود.

وی با اشاره به نتایج ملی پوشان دختر در مسابقات برون مرزی ادامه می دهد: نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا نتایج خوبی گرفتند و موفق به کسب یک مدال نقره و دو برنز شدند، در رقابت های کشور های اسلامی هم سحر ضیایی نایب قهرمان شد، درکل از وضعیت نتایج راضی هستیم.

وی در گفت وگو با رادیو ورزش درخصوص این که اعزام ها در رده بزرگسالان کمتر شده و نتایج ملی پوشان بانوان بزرگسال افت کرده است، ادامه داد: بزرگسالان هم تحت پوشش ما هستند و امسال مریم طوسی و فرزانه فصیحی در مسابقات جایزه بزرگ شرکت کردند که در این رقابت ها اول فدراسیون اسامی را اعلام می کند و بعد خود مسئولان برگزاری مسابقات نفرات نهایی را دعوت می کند و مریم طوسی هم آسیب دید و اکنون در حال انجام تمرین است. باید ببینیم در مسابقات لیگ باشگاهی چه نتایجی می گیرند، به هرحال همه دوومیدانی کاران در تلاش هستند که رکوردهای لازم را به دست بیاورند، چون براساس همین رکوردها به مسابقات اعزام می شوند.