آرشیو چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۵
ورزش ایران
۱۰

احسان و احدی به تیم ملی بوکس بازمی گردند

بازگشت محرابی با نظر آیبا

مدتی است که صحبت هایی مبنی بر حضور ملی پوشان اسبق بوکس در ترکیب تیم ملی وجود دارد. در بین این صحبت ها اسامی بوکسورهایی نام آشنا مثل احسان روزبهانی و سجاد محرابی بیشتر به گوش می رسد که در محبوبیت پیدا کردن بیشتر بوکس در سال های اخیر تاثیرگذار بودند. همین مساله حس کنجکاوی طرفداران بوکس را برانگیخته است که آیا بعد از مدت ها این ملی پوشان به ترکیب تیم ملی اضافه می شوند یا نه؟

همزمان با به میان آمدن این بحث ها حواشی کمرنگ شده ای همچون اختلاف های احسان روزبهانی با فدراسیون بوکس و محرومیت سجاد محرابی از مسابقات بوکس فدراسیون جهانی (آیبا) به دلیل حضور در لیگ حرفه ای بوکس پررنگ تر شد. حال با برطرف شدن مشکلات میان احسان روزبهانی و فدراسیون بوکس، تا اندازه زیادی بازگشت او به تمرینات تیم ملی بوکس قطعی شده است. اما در مورد گزینه دیگر (سجاد محرابی) همچنان حواشی پا برجاست و مساله محرومیت او در میان است.

علی دانشمندفر به ایسنا می گوید: محرابی در مسابقاتی شرکت کرده است که مورد تائید آیبا نیست. با گزارش هایی که در این باره به آیبا شده او از شرکت درمسابقات زیر نظر آیبا محروم است. این در دست ما یا فدراسیون بوکس ایران نیست. شاید از نظر او و ما دوران این محرومیت تمام شده اما فدراسیون نمی تواند با استناد به این بحث ها با او همکاری کند. در این باره مکاتباتی را با فدراسیون جهانی بوکس (آیبا) انجام داده ایم تا بتوانیم محرومیت این عزیز را برطرف کنیم و به محض این که این مساله برطرف شود او هم می تواند به تیم ملی برگردد.

دبیر فدراسیون بوکس درباره بازگشت اکبراحدی، مربی باسابقه بوکس به کادرفنی تیم ملی نیز می گوید: وی باید در کنار مربی کوبایی کار کند چون باربارو فرناندز خیمنز سرمربی تیم ملی است و نمی توان او را کنار گذاشت. در حال حاضر هم هدف اصلی ما موفقیت تیم بوکس نوجوانان ایران درمسابقات قهرمانی آسیاست.