آرشیو شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۷۶
شهرستان ها
۷

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: مخالفت وزارت جهاد کشاورزی با واگذاری زمین باغ گیاه شناسی خرم آباد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی مخالف از دست دادن حتی یک متر از زمین پروژه باغ گیاه شناسی خرم آباد به غیر است و با رایزنی هایی که با معاون اجرایی رئیس جمهور صورت گرفته این منطقه سبز خواهد ماند.

اسکندر زند در خصوص باغ ملی گیاه شناسی زاگرس اظهار کرد: یک خلا بزرگ در راستای توسعه باغ های اقماری گیاه شناسی ایران، باغ گیاه شناسی در منطقه زاگرس بود، لذا از 8 استان مشرف در این منطقه شهر خرم آباد به عنوان مرکز باغ گیاه شناسی زاگرس انتخاب شد.

وی با بیان اینکه نمونه های در حال جمع آوری و امکانات لازم در ردیف های اعتباری بودجه لحاظ شده است، گفت: طرح اولیه باغ ملی گیاه شناسی زاگرس در دست اجرا بوده و یکی از مناطق با ارزش شهر خرم آباد با صرف هزینه 3 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شده است.

این مسئول اذعان داشت: متولیان اصلی احداث باغ ملی زاگرس خرم آباد با هیچ مسئول کشوری و استانی درخصوص واگذاری زمین توافقی نداشته اند و در حال حاضر بودجه لازم در جهت توسعه این مرکز نیز فراهم شده است.

وی در پایان اظهار کرد: مسئولان استانی، دستگاه های اجرایی و اصحاب رسانه در جهت تداوم این حرکت از هیچ کوششی فروگذار نباشند و این پروژه را منفعتی ملی و نه صنفی بدانند.