آرشیو شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۶
سینما
۱۲
سینمای جهان

کلینت ایستوود مسافر قطار «پاریس»

کیکاووس زیاری

منتقدان و تماشاگران پیگیر سینما منتظرند ببینند روایت کلینت ایستوود از حادثه تروریستی سال قبل پاریس چگونه خواهد بود. فیلمساز و بازیگر کهنه کار سینما، پشت دوربین قرار می گیرد تا «15:17 دقیقه به پاریس» را کارگردانی کند.

فیلمنامه اقتباسی فیلم در باره قطار در حال حرکتی در پاریس است که یکی از اعضای داعش به سرنشینان آن حمله کرد. سه توریست که از قضا با رموز هنرهای رزمی آشنا بودند، به مقابله با این تروریست برخاسته و مانع از قتل عام مردم عادی شدند. ایستوود برای بازی در سه نقش اصلی فیلم، از خود این توریست ها دعوت به همکاری کرده و آنها جلوی دوربین، در نقش خودشان ظاهر خواهند شد. کل داستان این اکشن واقع گرا در داخل یک قطار اتفاق می افتد که از بروکسل راهی پاریس است. گفته می شود ایستوود قصد دارد از لوکیشن های واقعی استفاده کند و برای فیلمبرداری فیلم خود به پاریس می رود.

فیلمنامه اقتباسی فیلم را دوروتی بلیسکال براساس داستان نوولی نوشته که نویسندگانش سه توریست قطار پاریس بوده اند. این نوول مدتی قبل روی پیشخوان کتابفروشی ها قرار گرفت و وارد فهرست کتاب های پرخواننده شد. بجز سه نفری که نقش های خود را در فیلم بازی می کنند، بقیه بازیگران آن گروهی از هنرپیشه های حرفه ای اما نه چندان آشنای دنیای سینما هستند. خود ایستوود هم قرار نیست به عنوان بازیگر با فیلم تازه اش همکاری کند. او گفته بزودی کلید فیلمبرداری آن را می زند. اما دقیقا مشخص نیست چه زمانی فیلم وارد مرحله تولید می شود. در حالی که زمانی هم برای اکران عمومی فیلم در نظر گرفته نشده، اهل فن می گویند ایستوود آن را برای پائیز سال آینده میلادی آماده نمایش خواهد کرد. منظور این است که او فیلمش را برای شرکت در رقابت های اسکار 2018 آماده می کند! فیلم قبلی او در مقام کارگردان، «سولی» با بازی تام هنکس بود. این درام شرح حال گونه هم براساس یک ماجرای واقعی و جنجالی ساخته شد و همزمان، با استقبال منتقدان و تماشاگران روبه رو شد.