آرشیو دوشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۸
اقتصاد
۴

مطالبات بخش خصوصی از دولت دوازدهم

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به مهم ترین مطالبات اقتصادی از دولت دوازدهم تصریح کرد که اقتصاد ایران ظرفیت این تعداد بانک را ندارد و دولت باید طرح ادغام بانک ها را دنبال کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، غلامحسین شافعی در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گفت: مهم ترین مساله ای که هم اکنون بر فضای رسانه ای و کارشناسی مطرح می شود، شروع به کار دولت دوازدهم و انتخاب کابینه است.

وی ادامه داد: در شرایط موجود شاید خطیرترین کار رئیس جمهور تشکیل کابینه ای هماهنگ جهت اجرای سیاست های توسعه ای کشور است.

رئیس اتاق ایران تاکید کرد: اتاق ایران به عنوان مشاور سه قوه برای بهبود انتخاب اعضای کابینه معیارهای مورد نظر خود را به دولت تقدیم کرده و اولویت های خود را در زمینه تدوین برنامه جامع اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار، نظم بخشی به اعتبارات بانکی، کوچک سازی دولت، بالا بردن سهم بخش خصوصی در اقتصاد و اجرای اصل 44 و موضوع فساد و قاچاق از دولت محترم خواستار شده است.

شافعی افزود: اولین درخواست از دولت این است که به دلیل هدفمند کردن هزینه هایش و کابینه از اعمال سیاست های عوام پسندانه و اجرای طرح هادی ضربتی اجتناب کند.

موضوع مهم دیگر که اکنون به عنوان مشکل مطرح است مساله طرح های نیمه تمام است که کمک به تکمیل آنها می تواند باعث توسعه بلند مدت شود و واگذاری آنها به بخش خصوصی یکی از راهکارهاست.