آرشیو دوشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۸
جهان
۶

پیشروی سریع نیروهای مقاومت در دو سوی مرز لبنان و سوریه

همزمان با انهدام خطوط دفاعی تروریست ها صورت گرفت

منابع رسانه ای حزب الله روز گذشته اعلام کردند که نیروهای مقاومت طی سه روز اخیر توانسته اند 64 درصد از مناطق تحت تسلط گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره را پس بگیرند. 66 درصد از مناطق تحت سلطه این گروه در القلمون غربی سوریه نیز آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری ها، ارتفاعات القلمون غربی در خاک سوریه و ارتفاعات عرسال در خاک لبنان یک منطقه به هم پیوسته است که طی سه سال اخیر شاهد تحرک گروه های تروریستی و در صدر آنها گروه تروریستی و تکفیری جبهه النصره بوده است.

عملیات برای آزادسازی این دو منطقه با محوریت نیروهای حزب الله از صبح روز جمعه (30 تیر 21 ژوئیه) آغاز شد و تاکنون ادامه داشته است. طی سه روز بیش از 20منطقه در ارتفاعات عرسال و القلمون سوریه آزاد شده است.

این عملیات از سمت جنوب ارتفاعات عرسال و القلمون آغاز شده و به سمت شمال در حال انجام است.

پس از تسلط بر مناطق تحت تسلط جبهه النصره نبرد با گروه تروریستی تکفیری داعش که در بخش شمالی این مناطق حضور دارد، آغاز خواهد شد.

از سوی دیگر، مرکز اصلی جبهه النصره در خاک لبنان به تصرف نیروهای مقاومت درآمد و در عین حال پیشروی ارتش سوریه در آن سوی خاک لبنان قابل توجه بود. در همان حال، منابع خبری نوشتند یک دولت عرب اعلام آمادگی کرد تا ابومالک ا تلی فرمانده جبهه النصره را به خروج از لبنان متقاعد کرده و مناطق تحت سیطره این گروه تروریستی را تحویل حزب الله بدهد.