آرشیو سه‌شنبه ۳ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۳۸۶۲
ورزش
۱۵
یادداشت

پوگبا با این راهکار به اوج باز می گردد

مایکل کاکس ( نویسنده ESPN)

یک سال از انتقال پرسروصدای گران ترین بازیکن فعلی دنیا یعنی پول پوگبا می گذرد اما او که با 89 میلیون پوند به اولدترافورد آمد هنوز نتوانسته شایستگی هایش را نشان دهد. پارسال خیلی ها اعتقاد داشتند این رقم برای پوگبا خیلی زیاد است اما وقتی چلسی برای مهاجم بااستعداد اما هنوز خام رئال یعنی آلوارو موراتا 58 میلیون پوند هزینه می کند و منچسترسیتی، کیل واکر افول کرده را 50 میلیون پوند می خرد (و تازه پاری سن ژرمن هم می خواهد 200تا برای نیمار بپردازد)، دیگر نباید به انتقال 89 میلیون پوندی یکی از بهترین هافبک های دنیا با رقم 89 میلیون پوند خرده بگیریم.

رکورددار بودن در بازار نقل و انتقالات به این معنا بود که پوگبا ناچارا در پایان فصل یا یک بازیکن موفق شناخته می شد یا یک شکست خورده. جالب اینکه در پایان فصل او از نگاه هواداران یونایتد یک بازیکن موفق بود و از نگاه هواداران تیم های رقیب یک شکست خورده. اما حقیقت جایی نزدیک به هر دوی این فرضیات است. پوگبا در فصلی که گذشت بی نهایت تاثیرگذار بود، بازی را از خط میانی به جریان می انداخت و پاس های بی نظیری را به خط حمله می فرستاد. اما در عین حال چند عامل کوچک هم وجود داشت که او را از بهترین بودن دور کرد. پوگبا عملکردش در بازی های بزرگ ناامیدکننده بود، کمتر گل زد و پاس گل های کمی داد.

به نظر من اگر بخواهیم به توانایی پوگبا اعتماد کنیم، باید او را به خط حمله نزدیک کرد: جایی که می تواند پاس گل بدهد و هماهنگی خط دفاعی حریف را بشکند. در فصل گذشته این نقطه بزرگ ترین ضعف یونایتد بود و پوگبا بهترین راه حل مساله است.