آرشیو چهارشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۰
اخبار کشور
۲

وزیر دفاع قطر: ایران اولین راه تنفس دوحه پس از محاصره بود

وزیر دفاع قطر گفت: ایران حریم هوایی خود را بر روی پروازهای قطری باز کرد و در واقع ایران اولین راه تنفس دوحه پس از محاصره از سوی برخی کشورهای عربی بود.

به نقل از روسیا الیوم، وی درگفت و گو با این شبکه خبری درمورد آمادگی قطر برای ائتلاف با ایران گفت: به لحاظ آمار و ارقام ما بیشتر از کشورهای محاصره کننده قطر با ایران همکاری نداریم، ایران همسایه و شریک ما در میدان گازی شمال است که ما را ملزم به همکاری می کند و حسن همجواری بین ایران و قطر همیشه برقرار بوده است.

وی افزود: ایران کشوری بود که حریم هوایی خود را به روی پروازهای قطر درحالی که کشورهای عربی برادر، ما را محاصره کرده بودند باز کرد و در واقع تهران اولین راه تنفس برای قطر درمیان تحریم ها و محاصره این کشور بود و تهران همچنین برخی از نیازهای قطر به موادغذایی را تامین کرد. آیا پاداش احسان جز احسان است؟

وزیردفاع قطر تاکید کرد: درصورتی که محاصره کنندگان قطر؛ عربستان، مصر، امارات و بحرین به محاصره این کشور خاتمه ندهند به راهکارهای قانونی بین المللی روی خواهد آورد. وی افزود: کشورهای محاصره کننده فراموش کرده اند که پیام های توییتری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا موضع رسمی و دایمی وی نیست. العطیه گفت:عربستان و متحدانش با تحریم و محاصره قطر از پشت به قطر خنجر زدند درحالی که در کنفرانس ریاض با حضور دونالد ترامپ از او دعوت و استقبال کردند. وی افزود: قطر در ابتدا راه حل سیاسی برای حل بحران یمن پیشنهاد کرد اما مجبور به پیوستن به ائتلاف عربی ضد یمن شد. این وزیر قطری درمورد جنگ یمن، عواقب و هزینه های مالی آن تاکید کرد که راه حل سیاسی تنها راه پایان دادن به بحران یمن است.