آرشیو پنجشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۱
صفحه آخر
۱۲

تشویق وزرا به شورش علیه ترامپ از سوی رئیس سابق سیا

رئیس سابق سیا با تشویق وزرا به شورش علیه رئیس جمهور آمریکا گفته «اگر ترامپ رئیس شورای ویژه پرونده روسیه را اخراج کند، مقام های قوه مجریه دیگر نباید از رئیس جمهوری آمریکا اطاعت کنند.»

سرویس خارجی- در آمریکا مخالفت ها با ترامپ هر روز ابعاد جدیدی به خود می گیرد. مخالفت رسانه ها و مقامات سیاسی سابق و فعلی با وی کم بود، حالا رئیس سابق سیا نیز از اعضای کابینه تلویحا خواسته علیه ترامپ شورش کنند. به نوشته روزنامه

«دیلی میل»، این اظهارات «جان برنان» در کنفرانس امنیتی اخیر اسپن با حضور «جیمز کلاپر» مدیر اطلاعات ملی آمریکا و «ولف بلیتزر» از شبکه سی ان ان مطرح شده است.«برنان» با اشاره به احتمال بالای اخراج رئیس شورای ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا از سوی ترامپ گفته: «گمان می کنم وظیفه برخی از مقام های قوه مجریه باشد تا از اطاعت امتناع کنند. تنها امیدوارم که این یک مسئله حزبی نشود. جمهوری خواهان و دموکرات ها باید بفهمند که آینده این دولت در خطر است و باید کاری برای آینده بهتر انجام داد.» رئیس سابق سیا در پاسخ به «بلیتزر» درباره این که «واکنش کنگره به مدیریت این مسئله چگونه باید باشد؟» موضوع شورش شاخه اجرایی را مطرح کرده است. او گفته که جمهوری خواهان و دموکرات ها هر دو باید واکنش داشته باشند. برنان حتی تاکید کرده که «اگر آقای ترامپ مولر را اخراج کند یا اگر آقای ترامپ برای اخراج مولر تلاش کند واقعا امیدوارم که اعضای کنگره ما، نمایندگان منتخب ما قیام کنند و بگویند که دیگر کافی است!» «رابرت مولر»، پیش از «جیمز کومی» ریاست اف بی آی را برعهده داشت. او اکنون از طرف معاون دادستان کل، مسئول پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا شده است. ترامپ نمی تواند علیه قانون گذارانی که تحقیق می کنند کاری انجام دهد اما می تواند معاون دادستان کل را برای اخراج مولر تحت فشار بگذارد.