آرشیو یکشنبه ۸ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۵۵
سیاسی
۲

خبر

وزیر کشور: رئیس جمهوری موافق واگذاری اختیارات به استان هاست

وزیر کشور با اشاره به اینکه تاکنون 86 اختیار به استان ها تفویض شده است، گفت: اگر در استان ها مشکلات حل شود خیلی بهتر از آن است که در تهران مشکل 31 استان بررسی شود. به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست مشترک اعضای شورای ملی گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، استانداران و روسای اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی استان های سراسر کشور با بیان اینکه استان ها به لحاظ نظر کارشناسی ضعیف نیستند، اظهار کرد: رئیس جمهوری هم کاملا موافق واگذاری اختیارات به استان ها است. هر وقت هم که به ایشان نامه نوشتیم دستورات لازم را صادر کردند. با وجود این برخی دستگاه ها برای واگذاری اختیارات مقاومت می کنند که ما این موضوع را پیگیری می کنیم و در برنامه ششم توسعه هم رد پاهای خوبی برای واگذاری اختیارات گذاشته شده است. وی همچنین تصریح کرد: شناسایی موانع توسعه و سرمایه گذاری توسط استانداران انجام شده، ولی ما از اتاق بازرگانی هم می خواهیم این موانع را شناسایی و به ما اعلام کنند. درصد ظرفیت قرارگاه اقتصاد مقاومتی درصد بسیار خوبی است که باید بیشتر از آن استفاده کنیم. وضعیت کشور به گونه ای است که همه امور به اقتصاد مقاومتی باز نمی گردد. برخی مسائل را صادرات تحت تاثیر قرارداده که دولت هم رفع آن را در اولویت گذاشته و آقای ظریف و وزارت خارجه اقدامات خوبی برای رفع آن موانع انجام دادند.

مجلس آماده کمک برای تفویض اختیار به استان هاست

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با اشاره به اینکه رویکرد دولت و مجلس در برنامه ششم توسعه واگذاری اختیارات بود، گفت: مجلس دهم آماده کمک به دولت برای تفویض اختیارات به استان هاست. محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه باید اختیارات بیشتری به استانداران داده شود، گفت: ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم، پس باید قواعد و مقررات متناسب با این شرایط باشد؛ بنابراین به تفویض اختیارات به استانداران نیازمندیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در طول سه سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در وزارت کشور برای حضور استانداران در بخش خصوصی انجام شده است، تصریح کرد: اگر در چهار سال آینده به دنبال تحولات اساسی هستیم، با روش های معمول به نتیجه نمی رسیم. باید دنبال تفویض اختیارات به استان ها باشیم و مجلس در این زمینه هر کمکی لازم باشد، انجام می دهد.