آرشیو یکشنبه ۸ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۵۵
اقتصادی
۶

بازار

گرما مرغ را گران کرد

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی از افزایش قیمت گوشت مرغ به دلیل افزایش قیمت جوجه یک روزه و کاهش تولید ناشی از گرمای شدید هوا خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ از کیلویی 8500 تومان نیز عبور کرده است. مهدی یوسف خانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: هم اکنون در بازار قیمت گوشت مرغ بیش از 8500 تومان فروخته می شود که افزایش قیمت جوجه یک روزه و کاهش تولید مرغ ناشی از گرمای شدید هوا و تلفات ناشی از آن، جزو اصلی ترین عوامل گرانی گوشت مرغ محسوب می شود. وی افزود: در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت مرغ حدود 5600 از مرغداران خریداری می شود که با احتساب هزینه حمل و نقل تا کشتارگاه، کشتار، هزینه حمل و نقل تا مراکز توزیع و سود عمده فروشی ها و خرده فروشی های سطح شهر هر کیلوگرم گوشت مرغ حدود 8000 تومان برای فروشندگان تمام می شود که با احتساب سود بیش از 8600 تومان به دست مردم می رسد.

عرضه مستقیم تخم مرغ در 5 شعبه سازمان میادین

رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار میهن گفت: طی هماهنگی با سازمان میادین میوه و تره بار عرضه مستقیم تخم مرغ را از 5 - 4 روز گذشته آغاز کرده ایم و هر شانه تخم مرغ 10700 عرضه می شود.رضا ترکاشوند در گفت و گو با فارس، اشاره کرد: تخم مرغ کیلویی 5300تومان برای مصرف کننده عرضه می شود که به طور میانگین برای هر شانه تخم مرغ 10700 تومان محاسبه می شود.

مشکل اصلی بازار گوشت نابسامانی قصابی ها است

یک تامین کننده گوشت و دام با بیان اینکه مشکل اصلی بازار گوشت مربوط به نابسامانی سیستم قصابی است، گفت: در حال حاضر این سیستم برای بازار گوشت تعیین تکلیف می کند. منصور پوریان در گفت و گو با مهر با انتقاد با از مباحث مطرح شده درباره کیفیت گوشت های وارداتی، اظهارداشت:گوشت های وارداتی مخصوصا آن بخش که از اوراسیا وارد می شود از کیفیت بالایی برخوردار است. وی با بیان اینکه هم اکنون روزانه 30 الی 40 تن گوشت وارد بازار می شود، افزود: مباحث مطرح شده مبنی بر کمبود گوشت و دام در بازار صحت ندارد و مشکل اصلی بازار گوشت نابسامانی سیستم قصابی است.