آرشیو یکشنبه ۸ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۵۵
فن آوری
۸

از نوع دیگر

ارسال روزانه 55 میلیارد پیام در «واتس اپ»

شرکت سازنده پیام رسان واتس اپ که تعداد بسیار زیادی کاربر در سراسر جهان و ایران دارد، مدعی شده است که این پیام رسان در حال حاضر روزانه دارای یک میلیارد کاربر است.

به گزارش ایلنا، طبق اطلاعات منتشر شده از سوی واتس اپ، این پیام رسان روزانه 55 میلیارد پیام به صورت روزانه، 4.5 میلیارد عکس و یک میلیارد ویدئو طی روز در این پیام رسان ارسال می شود که نشان از حجم استفاده گسترده و بالای کاربران از این پیام رسان مخصوصا برای ارسال پیام و پیام های مالتی مدیا دارد. واتس اپ در حال حاضر دارای بیشترین کاربر در میان پیام رسان ها است و کاربردی ترین پیام رسان دنیا نیز تلقی می شود. همچنین واتس اپ دارای 60 زبان مختلف است و از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند که باعث شده تا بخشی از کاربران آن را کاربران ایرانی و فارسی زبان تشکیل دهند. جان کوم، یکی از بنیانگذاران پیام رسان واتس اپ با تشکر از کاربران این پیام رسان از اضافه شدن قابلیت های جدید به واتس اپ در آینده خبر داد.

احتمال جریمه آمازون به اتهام نقض تحریم های ایران

دولت امریکا در حال تحقیق از شرکت آمازون به اتهام فروش اقلامی به برخی ایرانیان است که در فهرست تحریم های کاخ سفید قرار دارند. به گزارش فارس به نقل از سیلیکون بیت، شرکت آمازون به فروش برخی اقلام مصرفی به حداقل یک نفر ایرانی که در فهرست سیاه دولت ایالات متحده قرار داشته، اذعان کرده است. کاخ سفید این فرد و برخی نهادهای دیگر ایرانی را در ارتباط با تروریسم متهم کرده است. آمازون در گزارش مالی سه ماهه دوم سال 2017 خود که بتازگی منتشر شده، تصریح کرده اقلام مصرفی به ارزش حدود 300 دلار را به یک ایرانی فروخته که طبق فرمان اجرایی 13224 به علت ارتباط با تروریسم مورد تحریم کاخ سفید بوده است. در گزارش ماه فوریه آمازون نیز اعلام شده که این شرکت اقلامی به ارزش 1300 دلار را به فرد دیگری که با اتهامی مشابه تحت تحریم کاخ سفید بوده، فروخته است. در حال حاضر دو وزارتخانه بازرگانی و خزانه داری امریکا در حال تحقیق در این زمینه هستند تا در صورت اثبات تخلف آمازون جریمه هایی علیه این شرکت بزرگ تجارت الکترونیک وضع شود. آمازون در واکنش اعلام کرده که در این زمینه همکاری های کاملی را به عمل می آورد.