آرشیو دوشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

دستگیری اعضای یک شرکت هرمی در استان گلستان

فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگیری 6 نفر از اعضای باند شرکت هرمی که اقدام به کلاهبرداری از 220 نفر کرده بودند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرتیپ علی اکبر جاویدان افزود: از 5 سال گذشته اعضای باندی در استان گلستان که با ماهیت شرکت های هرمی در حال فعالیت بود به دلیل دستگیری عناصر اصلی و شاخه های بالادستی آنها در تهران فعالیتش را به حداقل ممکن رسانده بود اما هنوز با تغییر نوع فعالیت سعی داشت تا اقدامات غیرقانونی و کلاهبرداری خود را ادامه دهد.

وی تصریح کرد: این تیم هرمی که در سطح استان گلستان و حتی در یک سال اخیر از برخی استان های دیگر نیز عضوگیری کرده بود، با ارائه وعده اشتغال و فعالیت های تجاری به صورت هرمی از افراد با مبالغ مختلف وجوهی را دریافت می کرده و اعلام می کردند که هرکسی بیشتر در شرکت سرمایه گذاری کند به طور قطع سود بیشتری دریافت خواهد کرد.فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: سرکرده باند و رابط اصلی این شرکت هرمی در استان پس از دستگیری سرشاخه بالاتر شرکت در تهران، ارتباطش با بالادستی هایش قطع شده بود و طی پنج سال گذشته با تغییر رویکرد هنوز در استان گلستان فعالیت می کرد.

سرتیپ جاویدان بیان کرد: خوشبختانه با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، 6 نفر از اعضای اصلی این شرکت در استان شناسایی و دستگیر شدند.

جاویدان افزود: در بررسی ها و اعترافات متهمان تا الان مشخص شده که این افراد موفق به عضوگیری 220 نفر از افراد در این شرکت هرمی شده اند.

وی گفت: تاکنون کلاهبرداری یک میلیارد و 150 میلیون ریال توسط اعضای اصلی این شرکت از مالباختگان تایید شده اما بررسی ها همچنان ادامه دارد.