آرشیو دوشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۴
جهان
۶

چهره ها و نظرها

«مقتدی صدر» به عربستان رفت

پایگاه های خبری عراقی در خبری اعلام کردند که «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در پاسخ به دعوت رسمی صورت گرفته از سوی ریاض، در عربستان سعودی به سر می برد.

پایگاه خبری السومریه نیوز، این خبر را به نقل از دفتر مقتدی صدر منتشر کرد و پایگاه های خبری نظیر «موازین نیوز»، «الغد»، «بغداد نیوز»، «الفرات الاخباری» و... نیز اعلام کردند رهبر جریان صدر که از سوی ریاض رسما دعوت شده بود، به عربستان سفر کرده است. هنوز جزئیاتی از این سفر و دیدارهای احتمالی رهبر جریان صدر در عربستان منتشر نشده است.

ایهود باراک: نتانیاهو با ایجاد بحران قصد فرار از پرونده فسادش را دارد

نخست وزیر و وزیر دفاع قبلی رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو با ایجاد بحران و روشن کردن آتش جنگ در منطقه قصد فرار از پرونده فسادش را دارد.

به گزارش پایگاه «فلسطین الیوم»، «ایهود باراک» در اظهاراتی که در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد، نوشت: حوادث دو هفته گذشته تنها نشانه ساده ای از رفتار نتانیاهوست که وی را به سوی پرتگاه می برد. باراک با اشاره به این که نتانیاهو فردی ترسوست که به آسانی درایت خود را از دست می دهد، افزود: به همین خاطر است که وی می خواهد منطقه و اسرائیل را به سوی جنگ بکشاند و خود از تحقیقات پرونده فسادش فرار کند.

نخست وزیر قبلی رژیم صهیونیستی همچنین از عملکرد کابینه کوچک اسرائیل موسوم به «کابینت» و تصمیم های ناهماهنگ و غیرشفاف این نهاد انتقاد کرد. رسانه های رژیم صهیونیستی 8 بهمن 95 از سومین دور بازجویی بنیامین نتانیاهو در رابطه با پرونده های فساد مالی خبر داده بودند.