آرشیو دوشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۴
ورزش ایران
۱۰

مقایسه حقوق مربی بوکس با رئیس جمهور کوبا

نهرودی: خرج250 میلیونی توجیه ندارد

دیروز اکبر احدی از مربیان سه ستاره بوکس ایران به نرفتن تنها سهمیه بوکس ایران به رقابت های جهانی آلمان انتقاد کرد. منظور او این بود در شرایطی که مسابقات جهانی بوکس بعد از المپیک دارای بیشترین اهمیت است و تمامی کشورها برای حضور پرقدرت در این رقابت ها تلاش می کنند، فدراسیون ایران نباید از سهمیه اش در این رقابت ها براحتی بگذرد.

حسین نهرودی، مدیر تیم های ملی بوکس که با نزدیک به 70 سال سن حضور فعالی در این رشته دارد، با اعلام لغو قطعی اعزام کاظم زاده به رقابت های جهانی می گوید: اعزام تیم ایران به مسابقات جهانی آلمان قطعا لغو شده است و با تصمیم کمیته فنی هیچ ورزشکاری از ایران در این رقابت ها شرکت نمی کند. دلیلش هم نیاز به حضور سرمربی تیم ملی در ایران برای آماده سازی تیم است، زیرا ما فقط یک سهمیه برای رقابت های جهانی داشتیم.

وی درباره مشکلی که سرمربی کوبایی به خاطر دوستاره بودنش داشت و نمی توانست سرمربی تیم ملی در مسابقات جهانی باشد،ادامه می دهد: مساله اصلی این است که باید یک ورزشکار را با چند همراه به آلمان بفرستیم که نزدیک به 250 میلیون تومان هزینه دارد و توجیهی ندارد. این سفر منطقی نبود، زیرا از طرفی بعید بود بوکسور ما بتواند نتیجه بگیرد.

نهرودی درباره حقوق پایین خیمنز، سرمربی کوبایی تیم ملی بوکس که اعلام شده 2000 دلار است، می گوید: من درباره مسائل مالی اطلاع دقیقی ندارم، اما وقتی رئیس جمهور کوبا 75 هزار دلار حقوق می گیرد، 2000 دلار هم مبلغ خوبی برای یک مربی از این کشور است.