آرشیو یکشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۹
اقتصاد
۴

امضای توافق نامه بهینه سازی پالایشگاه تبریز با کره جنوبی

توافق نامه همکاری میان ایران و کره جنوبی برای تامین مالی و ارتقای فناوری و کیفیت فرآورده های پالایشگاه تبریز به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ توافق نامه همکاری میان شرکت پالایش تبریز و کنسرسیومی متشکل از شرکت های مهندسی و ساختمان اس کی (SKEC) از کره جنوبی و طراحی و ساختمان نفت (ODCC) از ایران، در هتل اسپیانس پلاس تهران امضا شد.

این توافق نامه در حضور مقامات عالی رتبه دولتی و پارلمانی دو کشور با هدف تبدیل نفت کوره به فرآورده های با ارزش بالاتر مطابق استاندارد یورو 5 به امضا رسید.

اجرای این پروژه 6/1 میلیارد یورویی از طریق طراحی و مهندسی، خرید، تامین کالا و تجهیزات، ساختمان و نصب از طریق کنسرسیوم ایرانی کره ای و تامین مالی از منابع مالی بانک های کره جنوبی خواهد بود.

با امضای این قرارداد 48 ماهه نفت کوره از 20 درصد ظرفیت فعلی پالایشگاه به کمتر از 2 درصد کاهش خواهد یافت و ارتقای کیفی فرآورده های پالایشگاه نفت تبریز از جمله بنزین، گازوئیل، تاسیسات گوگردزدایی و دیگر تاسیسات این پالایشگاه وارد فاز اجرایی و عملیاتی می شود.

پیش از این با توافق میان کارفرما و پیمانکار، قراردادی به منظور امکان سنجی فنی اقتصادی با هدف کاهش تولید نفت کوره و ارتقای کیفی فرآورده ها با شرکت SKEC کره جنوبی به امضا رسیده بود.