آرشیو یکشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۹
ماشین
۷

خودروی روز

پایان تولید مرسدس B کلاس الکتریک درایو

مرسدس B کلاس الکتریک درایو که در تاسیسات راشتات آلمان ساخته می شد. اواخر پاییز 1392 وارد بازار شد و از نظر فروش هیچ گاه به موفقیت بزرگی دست نیافت و فقط 3651 دستگاه از این خودرو در دوران حیاتش فروخته شد. بنابراین پایان تولید این خودرو چندان دور از ذهن نیست و سورپرایز محسوب نمی شود. به گزارش پدال، سخنگوی مرسدس آمریکا در خلال مصاحبه با اتوموتیونیوز گفته این هاچ بک بدون آلایندگی از سه ماهه سوم سال دیگر تولید نخواهد شد.

دلیل دیگر برای پایان تولید B کلاس الکتریک درایو این است که مرسدس باید تاسیسات یاد شده را به منظور تولید نسل بعدی مدل های کامپکت در سال 1397/ 2018 بازسازی کند.

البته نسخه های مرسوم B کلاس همچنان در خط تولید خواهند بود. اگرچه جانشینی برای این خودرو وجود نخواهد داشت، اما مرسدس در حال آماده شدن برای عرضه طیف محصولات الکتریکی جدید با زیربرند EQ است. حداقل ده مدل الکتریکی تا سال 13404/ 2025 عرضه خواهند شد.

جدیدترین تصاویر از لامبورگینی اوروس

اگر از طرفداران و علاقه مندان دو آتشه لامبورگینی باشید، خبر تولید قطعی شاسی بلند جدید این شرکت خوشحالتان کرده است. اکنون باید بگوییم این محصول جذاب سنت آگاتا در آخرین مراحل تست های جاده ای و مسابقه ای خود است.

به گزارش پدال، در اینجا رندرهای منحصربه فردی از اوروس را مشاهده می کنید که نشان می دهند به احتمال زیاد طراحی نهایی نسخه تولیدی این خودرو این گونه باشد. در زیر پوسته جذاب اوروس، موتور چهار لیتری V8 توئین توربو جدید پنهان شده است که بیش از 600 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. این نیرو از طریق یک گیربکس دوکلاچه به هر چهارچرخ انتقال پیدا می کند. اوروس همچنین همانند اونتادور S به سیستم الکترونیکی فرمان گیری چهارچرخ و دامپرهای الکترونیکی مجهز خواهد بود.