آرشیو یکشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۹
ورزش
۹

قهرمانی محمد فرح در آخرین روزهای حرفه ای گری

محمد فرح در شب نخست مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان که در لندن جریان دارد، موفق شد در دوی ده هزار متر به مقام قهرمانی برسد.

او در فینال رقابت های جهانی دوومیدانی در ماده ده هزار متر با ثبت زمان 94/49: 26 قهرمان شد. کیپرو اوگانداییدر این ماده دوم و پائول تانیوی کنیایی سوم شدند. او پس از این موفقیت گفت: قهرمانی در لندن شگفت انگیز بود. مسابقه راحتی نبود و من روی همه چیز کار کرده بودم و راهی طولانی را پشت سر گذاشتم. فرح که چند سالی برای انگلیس مسابقه می دهد، ادامه داد: اگر شما سخت تمرین کنید، همه چیز در زندگی ممکن است. به همه بچه ها خارج از اینجا می گویم که اگر شما می خواهید مثل من باشید، باید سخت تمرین کنید و این کار شدنی است. فرح در ادامه افزود: حضور خانواده ام در استادیوم بسیار خوب بود. کمی آسیب دیدم و دو دکتر اینجا دارم که به من کمک می کنند تا برای مسابقه 5000 متر آماده شوم. به اندازه کافی زمان برای این کار دارم. فرح هفته آینده در دوی 5000 متر رقابت خواهد کرد.

محمد فرح که تاکنون چهار بار قهرمان المپیک شده و جمعه شب نیز ششمین مدال قهرمانی جهان خود را به دست آورد، پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد بعد از فینال مسابقات الماس بازنشستگی خود را اعلام کند. فینال لیگ الماس 24 آگوست (2شهریور) در زوریخ برگزار می شود.