آرشیو دوشنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۶۲
حوادث
۱۸

اخبار

نجات 300 نفر از برج 13 طبقه

گروه حوادث / آتش گرفتن یک خودروی سواری در پارکینگ ساختمان 13 طبقه مسکونی – اداری در خیابان آفریقا (جردن) تهران، آتش نشانان را به محل حادثه کشاند. آنها با شروع عملیات اطفای حریق، 300 نفر ازساکنان را که در میان دود غلیظی گرفتار شده بودند نجات دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت:حدود ساعت 9 صبح یکشنبه، حادثه آتش سوزی در ساختمان مسکونی و اداری در خیابان نلسون ماندلا به این سازمان اطلاع داده شد. بلافاصله ماموران 5 ایستگاه به همراه نردبام و تشک نجات به محل حادثه اعزام شدند که ضمن نجات محاصره شدگان درمیان دود در زمان کوتاهی، به مهار آتش پرداختند.

وی گفت: دود ناشی از آتش سوزی در یک خودرو به طبقات و حتی ساختمان مجاور سرایت کرده بود. 15 آتش نشان نیز مصدوم شده بودند که در محل حادثه درمان شدند.

پیامکی که از سرقت میلیونی خبر می داد

گروه حوادث / مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران با انتشار عکس یک سارق از شهروندان برای شناسایی متهم فراری کمک خواست.روز 12 تیر فردی با مراجعه به دادسرای ناحیه 35 تهران خبر داد افرادی با سرقت کارت عابر بانکش، بیش از 12 میلیون تومان از حساب وی برداشت کرده اند.

به دنبال این شکایت، به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 35 تهران، پرونده این سرقت برای رسیدگی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. شاکی به کارآگاهان گفت: «داخل خانه مشغول استراحت بودم که یک پیامک دریافت کرده و با کمال تعجب فهمیدم مبلغ 12 میلیون و 600 هزار تومان از حسابم برداشت شده است. درحالی که بشدت شوکه بودم تمامی وسایل خودم را برای پیدا کردن عابربانک وارسی کردم و آن زمان بود که متوجه سرقت کارت عابربانکم شدم.» ازسوی دیگر کارآگاهان ضمن تحقیق پی بردند مردی با سن حدود 35 سال پس از مراجعه به یک واحد تجاری در بازار، با کارت مسروقه، 12 میلیون و 600 هزار تومان خرید کرده است؛ با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته، تصاویر این شخص شناسایی شد.پلیس آگاهی از شهروندانی که موفق به شناسایی این سارق شده اند درخواست کرد هرگونه اطلاعات درخصوص هویت، مخفیگاه یا محل رفت و آمد وی را از طریق شماره 51055431 در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.