آرشیو سه‌شنبه ۱۷ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۶۳
صفحه اول
۱

فتاح خبر داد: پرداخت وام ضروری به مددجویان کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در همه مراکز استان ها صندوق های قرض الحسنه این نهاد برای پرداخت وام ضروری به مددجویان فعال شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، فتاح در نشست خبری افزود: برای تسهیل پرداخت وام به جامعه هدف، هم ضمانت را آسان و هم اقساط را طولانی تر کردیم ضمن اینکه سود قرض الحسنه عرفی آن هم از 4 به 3 درصد کاهش یافته است.

به گزارش «ایران»، پرویز فتاح تصریح کرد: در این صندوق ها براساس نیاز و شناسایی متقاضی 2 تا 5 میلیون تومان وام پرداخت می شود که تاکنون برای آن 300 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه جامعه هدف ما در بازپرداخت وام، قانونمندتر و منضبط تر هستند گفت: چندی پیش با روسای بانک ها گفت وگو می کردم که آنها نیز اذعان داشتند مددجویان کمیته امداد نسبت به سایر اقشار جامعه معوقات کمتری دارند. فتاح تاکید کرد: تلاش کردیم تا از کاغذبازی و بوروکراسی طولانی در پرداخت وام جلوگیری کنیم و متقاضیان می توانند از طریق ثبت نام الکترونیکی در باجه های کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ها در صندوق قرض الحسنه مرکز استان برای دریافت وام نام نویسی کنند.

فتاح با بیان اینکه سالانه به جمع کثیری از زوج های تحت پوشش کمیته امداد جهیزیه اهدا می شود گفت: پارسال 100 هزار نفر در نوبت دریافت جهیزیه بودند که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته اکنون تقریبا برای دریافت جهیزیه صفی وجود ندارد. وی با اشاره به اینکه ریشه کنی فقر مطلق از برنامه های جدی دولت دوازدهم است، گفت: چندی پیش با رئیس جمهوری در این زمینه صحبت کردیم و به نظر می رسد که در تعریف فقر مطلق باید تجدید نظر شود. بنابراین دولت باید تعریف و سطح جدیدی از فقر مطلق ارائه دهد، البته از شعار رئیس جمهوری مبنی بر ریشه کنی فقر مطلق در دولت دوازدهم خوشحال هستیم.