آرشیو سه‌شنبه ۱۷ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۱
صفحه آخر
۱۲

ارتش ونزوئلا شورش جمعی از نظامیان را در نطفه خفه کرد

تلاش گروهی از نظامیان یکی از پادگان های ارتش ونزوئلا برای شورش، ازسوی ارتش در نطفه خفه شد.

یکشنبه هفته گذشته انتخابات مجلس تدوین قانون اساسی جدید ونزوئلا برگزار شد اما شروع به کار این مجلس نیز بحران این کشور را حل و فصل نکرده است. اعتراضات خیابانی در این کشور که با حمایت های مستقیم آمریکا صورت می گیرد، روز به روز بیشتر می شود.

طی 4 ماه گذشته و درجریان اعتراضات مخالفین غربگرا بیش از 120 نفر کشته و دست کم 1000 تن زخمی و 3500 تن دیگر نیز دستگیر شده اند. در روزهای آغازین اعتراضات دولت آمریکا تنها به حمایت های سیاسی و تصویب بودجه برای مخالفین بسنده می کرد، اما با شدت گرفتن اعتراضات، حمایت های آمریکا از مخالفان نیز علنی تر شد و اعتراضات غربگرایان با این حمایت ها هر روز ابعاد وسیع تر و خشن تری به خود گرفت.

روز یکشنبه اما مقامات ارشد نظامی ونزوئلا اعلام کردند تلاش گروهی از شبه نظامیان در حمله به یک پایگاه ارتش و اقدام علیه دولت این کشور را سرکوب کرده اند. همزمان ویدئویی منتشر شد که افرادی ملبس به یونیفورم نظامی می گفتند که برای بازگرداندن دموکراسی به این کشور، دست به این اقدام زده اند!

«نیکولاس مادورو»، رئیس جمهوری ونزوئلا نیز با اعلام سرکوب این شورش وعده داد که «اشد مجازات» را درباره این نظامیان ضددولتی اعمال خواهد کرد. وی همچنین وعده داد دولت این کشور تمامی دشمنان را ریشه کن کند. گزارش ها حاکی است که در جریان سرکوب این شبه نظامیان که به پایگاه ارتش در شهر والنسیای این کشور حمله کرده بودند، 2 تن از آنها کشته شده اند.منابع ونزوئلایی می گویند که از بین 20 مهاجم، علاوه بر کشته شدن 2 تن از آنها، 7 تن زخمی و 10 نفر دیگر هم فرار کرده اند. نیروهای امنیتی برای یافتن این فراری ها، عملیات جست وجو را آغاز کرده اند.