آرشیو سه‌شنبه ۱۷ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۶۳
اقتصادی
۵

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری: هواپیمای <ای. تی. آر> با اقلیم ایران سازگاراست

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «علی عابدزاده» درباره نقص فنی هواپیمای ATR با رجیستر TA در مسیر مشهد به گرگان گفت: مشکلی به لحاظ فیزیکی برای این هواپیما پیش نیامده بود.

وی بیان کرد: اخطار اشتباه رایانه هواپیما باعث شد تا سیستم هشداردهنده موتور عملیاتی شود و خلبان طبق وظیفه ای که داشته موتور را خاموش کرده و اجازه فرود اضطراری می گیرد و بعد از شروع به کار مجدد دستگاه مشکل برطرف می شود. عابدزاده با بیان اینکه گاهی اخطار اشتباه از طرف رایانه هواپیماها پیش می آید، تاکید کرد: مشکل این هواپیما نقص در قطعات نبوده و هیچ گونه تغییر قطعه ای صورت نگرفته است و نیاز به تغییر قطعه نیست.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با رد این موضوع که «ای. تی. آر»های خریداری شده مناسب اقلیم ایران نیست، گفت: اتفاقا این هواپیماها کاملا با اقلیم ایران سازگاری دارند و «ای. تی. آر»ها در تمام جهان و در اقلیم های مختلف پرواز دارند، ضمن اینکه این نوع هواپیما نزدیک 20 سال قبل وارد کشور شده است و تاکنون خدمات زیادی در سفرهای هوایی به مردم ارائه داده است. عابدزاده در پاسخ به این سوال که آیا کمپانی «ای. تی. آر» خود را متعهد به تامین قطعات و پشتیبانی از هواپیماهای فروخته شده به ایران می داند، گفت: تاکنون «ای. تی. آر» بر پشتیبانی از هواپیماهای فروخته شده به ایران تعهد داشته و هیچ مشکلی برای تامین قطعه نداریم.