آرشیو پنجشنبه ۱۹ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۶۵
اجتماعی
۴
خبر

عزم جدی دولت برای حضور خانواده ها در ورزشگاه ها

معاون امور ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان گفت: دولت علاقه مند به حضور خانواده ها در ورزشگاه ها در فضای آرام و به دور از هیاهو است.

به گزارش «ایران»، فریبا محمدیان روز چهارشنبه در نشست مسئولان وزارت ورزش و جوانان با اهالی رسانه گفت: در تلاش هستیم به دور از هر نوع هیاهو این امر تحقق یابد اما در این راستا به بستر سازی از سوی رسانه ها نیازمندیم و آنها می توانند با تحلیل هایی با محوریت جامعه شناسی، مزایای حضور خانواده ها در مکان های ورزشی را برای جامعه تشریح کنند.

او با تاکید بر اینکه داشتن اوقات فراغت سالم می تواند از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کند، افزود: در صورت مهیا شدن فضای استادیوم های ورزشی برای حضور خانواده ها، کمک شایانی به افزایش نشاط در جامعه می شود.

او درباره سفر وزیر ورزش و جوانان و معاونانش به استان های مختلف گفت: در این سفرها علاوه بر دیدار با مسئولان تشکل های مردم نهاد که در حوزه جوانان فعال هستند زمینه برگزاری مسابقات ورزشی را در استان های کم برخوردار مهیا می کنیم تا جوانان ساکن در این مناطق علاوه بر افزایش نشاط، استعدادیابی ورزشی بشوند.

محمدیان در پاسخ به این پرسش که آیا دولت علاقه ای به دادن امور ورزشی و باشگاه ها به بخش خصوصی دارد یا خیر بیان کرد: قطعا دولت علاقه مند کاهش تصدیگری در حوزه و باشگاه های ورزشی است. او با بیان اینکه هم اکنون 13هزار باشگاه در تهران فعال است که هشت هزار نفر از بانوان در آن فعال هستند، گفت: دولت در حال تدوین نظامنامه جامع باشگاهداری کشور است که در آن بخش خصوصی امکان فعالیت بیشتری داشته باشد.