آرشیو پنجشنبه ۱۹ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۹۳
ایران
۱۵

ارمغان تریلی کانون پرورش فکری برای کودکان کردستانی

تریلی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اجرای تئاترصلح شکار و شکارچی، به تببین مفهوم صلح برای کودکان کردستانی پرداخت.

به گزارش ایرنا، این برنامه فرهنگی تاکنون در بیشتر شهر های استان کردستان اجرا و با استقبال کودکان و نوجوانان مواجه شده است.

کارگردان و بازیگر نمایش صلح شکار و شکارچی در این باره گفت: محوریت برنامه در راستای دوستی مسالمت آمیز بین یک شکار و شکارچی است که به نظر هیچ وقت نمی توانند دوست بشوند.

مجتبی گوهرخانی افزود: با صداقت و صمیمیت، شکارچی و شکار هم می توانند دوست شوند، به شرطی که یک طرف کوتاه بیاید و یک طرف صادق، ساده و بی آلایش باشد. به گفته وی در استان کردستان، 17 برنامه در شهرستان بانه، سقز، صاحب، دیواندره، مریوان، سنندج، کامیاران، سروآباد، قروه، دهگلان، موچش و روستاهای اطراف اجرا شده است.

گوهرخانی افزود: قابلیت نمایش در تریلی سیار این است که در روستاها و جاهایی که تئاتر وجود ندارد، این نمایش ها اجرا شود.

وی با اشاره به این که وضعیت تئاتر کودکان در استان کردستان بنا به گفته مردم متناسب با امکانات نیست، گفت: تئاتر یک کار گروهی است و نیاز مبرم به حمایت مسئولان دارد.

کارگردان و بازیگر نمایش افزود: اگر در شهرستان ها با حمایت گروه های بومی تریلی سیار به اجرای نمایش بپردازد و به زبان بومی همان منطقه اجرا شود، علاوه بر این که بازخورد بیشتری دارد، مردم نیز بیشتر احساس مسئولیت می کنند.

وی با بیان این که توجه به کیفیت برنامه های فرهنگی، باعث بالا رفتن سطح فرهنگ مردم می شود، گفت: تئاتر، یکی از ابزارهای بالا بردن سطح فرهنگی مردم و یکی از ابزارهای تربیت کننده است چرا که آدم هایی که تئاتر می روند، فضایی از فرهنگ به مردم می دهند که به یک فرهنگ کلی در جامعه تبدیل می شود.