آرشیو سه‌شنبه ۲۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۹۷
سیاسی
۲

گفت وگوی تلفنی روحانی و پوتین

روسای جمهوری ایران و روسیه در گفت وگوی تلفنی درباره تحولات منطقه و مسائل موجود در روابط دو کشور رایزنی کردند.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی دیروز در این گفت وگوبا تاکید بر این که سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران توسعه و ارتقای روابط استراتژیک با همسایگان خود بویژه روسیه است، گفت: مطمئنا مناسبات و همکاری های ایران و روسیه در دولت دوازدهم بیش از پیش گسترش خواهد یافت. روحانی با اشاره به شرایط و پیچیدگی های منطقه و اوضاع نابسامان در بسیاری از کشورها از جمله یمن، عراق و سوریه بر لزوم گسترش رایزنی ها و همفکری های ایران و روسیه در راستای حل و فصل این مشکلات و معضلات بویژه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

وی با اشاره به این که برجام یک توافق چندجانبه است و اقدامات آمریکا ناقض تعهدات به شمار می آید، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره به تمام تعهدات خود پایبند بوده و گزارش آژانس انرژی اتمی این واقعیت را بخوبی تائید می کند. رئیس جمهور افزود: روسیه ضرورت دارد در راستای تحکیم برجام و اجرای تعهدات از سوی همه طرف های مذاکره در این توافق رایزنی و نقش آفرینی مثبت داشته باشد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز در این تماس تلفنی خاطرنشان کرد: ایران براساس گزارش آژانس انرژی اتمی به تمام تعهدات خود در برجام پایبند بوده و نقض این توافق از سوی هر یک از طرفین مذاکره در حقیقت تخلف از قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد است.