آرشیو پنجشنبه ۲۶ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۹۳۹
سیاست
۳

روزنه

لاوروف: امیدواریم واشنگتن و تهران به برجام پایبند بمانند

ایسنا: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در نشست خبری مشترک با همتای بولیویایی خود گفت: امیدواریم واشنگتن به تعهدات خود در برجام پایبند بماند و تهران نیز از این توافق خارج نشود.او ابراز امیدواری کرد ایران برجام را ترک نکند و واشنگتن نیز تعهدات برجامی خود را انجام دهد.به گزارش خبرگزاری اینترفاکس روسیه، لاوروف تهدیدهای چندجانبه آمریکا علیه ایران را تهدیدی برای برجام دانست. او اظهار کرد: تهدیدهای چندجانبه آمریکا علیه ایران اقدامی غیرمسئولانه است و ممکن است تعادل ایجادشده در پی برجام را از بین ببرد. وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: تامین بودجه گسترده تر برای برنامه موشکی از امور مربوط به ایران است و این موضوع توسط قطع نامه سازمان ملل منع نشده است.

محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شد

ایسنا: رئیس جمهور در حکمی حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی را به عنوان «معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» منصوب کرد. در این حکم آمده است: به استناد اصل یکصدوبیست وچهارم قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و تجربیات به موجب این حکم به عنوان «معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» منصوب می شوید. توفیق شما را در خدمت به نظام اسلامی و ملت شریف ایران با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند بزرگ مسئلت می نمایم.

منشور حقوق شهروندی برای ارتقای کرامت انسانی تدوین شد

ایلنا: مراسم معارفه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و دستیار جدید ریاست جمهوری در امور حقوق شهروندی در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.الهام امین زاده گفت: اجرای گفتمان حقوق شهروندی در یک محیط سالم و ورود مباحث حقوق شهروندی از مهرماه امسال در قالب دو واحد درسی، بسته حقوق شهروندی برای دانش آموزان، تدوین و تالیف مجموعه حقوق شهروندی و قوانین پشتیبانی جلد اول از برنامه های امور حقوق شهروندی بود که برخی از آنها اجرائی شد.