آرشیو پنجشنبه ۲۶ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۹۰۱۱
صفحه اول
۱

حجت الاسلام سید علی خمینی: امام (ره) جوانگرا بود و به جوانان میدان می داد

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی در مراسم بزرگداشت حاج عیسی جعفری، خادم امام خمینی(ره) که در بیت امام در قم برگزار شد، گفت: امام به معنی واقعی کلمه جوانگرا بود و به جوانان میدان می داد،وی تصریح کرد: جوانان هم حرف امام را می فهمیدند.

یادگار حضرت امام گفت: تمام هدف دشمن این بود که امام را یک رهبر عادی نشان بدهد. نسل شما که امام را درک کردید وظیفه دارید که به نسل بعد بفهمانید که امام یک فرد عادی نبود. امام یک رهبر الهی بود. این را دنیای امروز و جوان امروز ما نمی فهد. شما که امام را دیدید و در تشعشع اشراقی امام قرار گرفتید وظیفه دارید این را به نسل جوان امروز منتقل کنید.

سید علی خمینی سپس به فضای حاکم بر محافظین امام اشاره کرد و گفت: همه عاشق شهادت بودند و به دنبال این بودند که به جنگ بروند و به شهادت برسند. نمی دانم امام با جوانانی که از نظر سنی با او فاصله داشتند چه کرد که اینچنین شیفته او شده بودند.یادگار حضرت امام خمینی در ادامه به شخصیت حاج عیسی جعفری اشاره کرد و گفت: یکی از کسانی که سالها در محضر امام خدمت می کرد حاج عیسی جعفری بود. از خانواده و اقوام ایشان افراد دیگری هم بودند که به امام خدمت می کردند و همه جزء افراد خالص و دوست داشتنی و معتقد و عاشق امام بودند. بعد از امام هم خالصانه در خدمت بیت امام و پدر ما، حاج احمد آقا حضور داشتند. به خانواده و همسر امام بسیار خدمت کردند و مورد علاقه همه بیت امام بودند. به خاطر خصلت هایی که داشت همه او را دوست داشتند و تا زمانی که در جماران بود، هیچ کس نسبت به او کدورت نداشت.وی ادامه داد: من از زمانی که خود را شناختم حاج عیسی را مشغول کار و نماز و دعا و عبادت می دیدم.