آرشیو پنجشنبه ۲۶ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۹۹
ایران
۱۵

اشتغال زایی برای 9000 نفر در استان مرکزی

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس، از مشارکت بنیاد برکت در 14 طرح صنعتی و اقتصادی استان مرکزی خبر داد و گفت: این طرح ها تاکنون برای حدود 9000 نفر از مردم مناطق کمتر توسعه یافته استان اشتغال زایی کرده است.

به گزارش جام جم، محمد حسینی افزود: این بنیاد در زمینه اقتصادی و توسعه ای روستاها و مناطق محروم، اقدامات ملموسی انجام داده است. بر همین اساس و به منظور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، تاکنون در 14 طرح توانمندسازی اقتصادی و اشتغال زایی استان مرکزی با حجم کل سرمایه گذاری 2015 میلیارد ریال مشارکت داشته است. این بنیاد پس از ایجاد ثبات در تولید و با توجه به سیاست عدم تصدیگری و عدم ماندگاری از شش طرح فوق خارج شده و سهام خود را به کارآفرینان محلی واگذار کرده و همچنان در هشت طرح مشارکت دارد.

وی ساخت و بهره برداری از سه مدرسه در روستاهای سلیم آباد، دستجان و شهر خونجین طی ماه های گذشته را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در چند سال گذشته، چندین طرح در زمینه ساخت مدرسه، کتابخانه و اجرای طرح های زیربنایی و عمرانی در استان مرکزی به بهره برداری رسیده است. از جمله پروژه های زیربنایی در دست اجرا در استان مرکزی می توان به طرح آبرسانی اسماعیل آباد زرندیه با اعتبار 20 میلیارد ریال اشاره کرد.