آرشیو شنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۹۰۰
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

ناراحتی کوبایی ها از لغو اردو در تهران

داوری: ناراحتی آنها بی دلیل است

قرار بود تیم ملی بوکس کوبا 19مرداد برای برگزاری اردویی مشترک با تیم ملی بوکس ایران به کشورمان بیاید و از تهران راهی هامبورگ محل برگزاری مسابقات جهانی شود. در حالی که پیش از این اعلام شده بود این اردو هزینه ای برای بوکس کشورمان ندارد همان تهیه بلیت و اقامت کوبایی ها چیزی حدود 300 میلیون تومان هزینه در برداشت که باعث شد تا سرپرست جدید فدراسیون در فاصله یکی دو روز مانده به آمدن کوبایی ها این اردو را لغو کند.

کوبایی ها که از بین چند پیشنهاد خود پیش از رقابت های قهرمانی جهان دعوت ایران را پذیرفته بودند پس از لغو دقیقه نودی این اردو بشدت ناراحتند و این گلایه بزرگ خود را از طریق سفارتخانه و همچنین نامه به فدراسیون بوکس کشورمان عنوان کرده اند.

افشین داوری سرپرست فدراسیون بوکس در گفت وگو با خبرنگار مهر درخصوص متن نامه کوبایی ها به فدراسیون بوکس کشورمان گفت: به هر حال ما با خرد جمعی تصمیم به لغو این اردو حداقل در زمان حاضر گرفتیم ضمن این که برای دعوت از تیم ملی یک کشور برای برگزاری اردو باید مقدمات کار و کارگروهی تشکیل و فراهم می شد و با جمع بندی به این نتیجه رسیدیم که در این برهه زمانی هم از هدررفت بیت المال جلوگیری کنیم و هم این که این اردو فعلا خروجی خاصی برای ما نداشت. ما به دنبال منافع مشترک از برگزاری این اردو بودیم و این موضوع را در نامه ای به کوبایی ها اعلام کردیم و البته آنها نیز در پاسخ عنوان کرده اند که فکر نمی کردند این اتفاق بیفتد و اردو کنسل شود.

داوری در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد کوبایی ها موضوع را از طریق فدراسیون جهانی بوکس(آیبا) پیگیری کنند و شکایتی در این زمینه صورت گیرد گفت: در این مورد باید بگویم اگر این دعوت با مشارکت فدراسیون جهانی بوکس صورت می گرفت و دعوت قانون مدار و برنامه ریزی شده ای بود باید حتی سه ماه قبل بلیت کوبایی ها آماده می شد اما آنها تا 10 روز پیش از برگزاری اردو با ایران مطمئن نبودند. به هر حال این تصمیم نه از نظر من بلکه از نظر کارشناسان تصمیم درست و به جایی بود تا ما هم به فکر منافع خود از برگزاری یک اردو در کشورمان باشیم.